נתניהו רומז למבצע צבאי בעזה? "להתכונן לחילופי מהלומות"

(עדכון) - נתניהו: "צה"ל פועל ויפעל נגד ארגוני הטרור בעזה. אנחנו נגן בתקיפות ובנחישות על אזרחינו" ■ בתום יום רווי אירועים ביטחוניים ברצועת עזה, ירו הפלסטינים רקטה לכיוון אשדוד אמש, והבוקר לעבר באר-שבע ■ פצוע בינוני מרסיס בבאר-שבע

רמז לעימות הבא ברצועת עזה? "שום מדינה לא הייתה מוכנה לספוג ירי טילים מתמשך על עריה ואזרחיה, וכמובן שמדינת ישראל אינה מוכנה לספוג זאת", כך אמר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו במליאת הכנסת, באירוע הפרידה מח"כ חיים אורון. "ייתכן שהדבר יהיה כרוך בחילופי מהלומות וייתכן שיימשך פרק זמן מסוים", הוסיף.

"זהו יום רוחש ועמוס אירועים", המשיך נתניהו. "צה"ל פועל ויפעל נגד ארגוני הטרור בעזה. אנחנו נגן בתקיפות ובנחישות על אזרחינו. אנחנו נחושים מאוד לפגוע בגורמי הטרור ולמנוע מהם את היכולת לפגוע באזרחינו".

דקות לאחר דבריו של נתניהו, הוכרזה "כוננות ספיגה" ביישובי עוטף עזה. התושבים הונחו להישאר בממ"דים. בשעה זו מכנס ראש הממשלה את שרי השביעייה לדון בהסלמה בדרום.

הסלמה בדרום: בבאר-שבע לא מתקיימים לימודים

הסלמה בדרום: לראשונה מאז מבצע עופרת יצוקה, ירו אמש (ג') מחבלים משטח רצועת עזה לאשדוד. בנוסף, הבוקר קצר נפלה רקטת גראד בבאר שבע. דווח על אדם אחד שנפצע באורח בינוני ונזק רב שנגרם לבתים. התושבים התבקשו לעבור לשהות במרחבים מוגנים.

בעקבות ירי הרקטות לעבר באר-שבע, הוציא משרד התמ"ת הנחייה לארגונים המפעילים מעונות יום, משפחתונים וצהרונים, כי היום יבוטלו הלימודים במעונות היום/במשפחתונים ובצהרונים מוכרים בעיר. יצוין כי הודעה זאת באה בעקבות הודעתו של ראש עיריית באר שבע על ביטול הלימודים בכל מערכת החינוך בעיר.

תושבי אשדוד סיפרו לחדשות 2 כי נשמעה אזעקת צבע אדום, ומיד לאחריה נשמע קול נפץ. מעיריית אשדוד נמסר כי ככל הנראה הרקטה נפלה בשטח פתוח, וכי כוחות הביטחון מנסים לאתר את מקום הנפילה המדויק.

בתגובה לירי הרקטה לכיוון אשדוד, תקפו ספינות של חיל הים מטרות ברצועת עזה. הפלסטינים מדווחים כי בתקיפה נהרג אדם אחד. בתקיפה אחרת של מטוסי חיל האוויר, נהרג מחבל ששהה במרחב ממנו, על פי צה"ל, נורתה רקטת הגראד לכיוון אשדוד.

מוקדם יותר הערב העביר פיקוד הדרום אזהרה לכל היישובים בעוטף עזה וקורא לתושבים לשהות בקרבת המרחבים המוגנים. בצה"ל מעריכים כי ירי רקטות הקסאם, פצצות המרגמה והגראדים יתגבר במהלך הלילה. ולכן הוציאו את ההודעה המיוחדת לתושבים.

במהלך היום אירעו מספר חילופי אש קשים ברצועת עזה. בעקבות ירי פצצות מרגמה אל עבר יישובי הדרום, השיב צה"ל בירי ארטילרי שגרם למותם של ארבעה בני אדם ביניהם שני ילדים בני 4 ו-10. בעקבות מותם של הילדים אמרו בצה"ל כי הם מצרים על הפגיעה בבלתי מעורבים.