פתאל רכש את מלון הוד המדבר בים המלח ב-121.5 מ' ש'

דוד פתאל ממשיך להזין את תאבונו ורוכש מלון נוסף בים המלח, הפעם מידי קרן הפנסיה ה.ע.ל, בניהולו של בית ההשקעות פסגות ■ בדצמבר רכשה הרשת את מלון לאונרדו אין בים המלח

דוד פתאל ממשיך להזין את תאבונו ורוכש מלון נוסף בים המלח, הפעם מידי קרן הפנסיה ה.ע.ל, בניהולו של בית ההשקעות פסגות, תמורת 121.5 מיליון שקל.

מלון הוד המדבר, ברמת חמישה כוכבים, ממוקם באגן הצפוני של אזור עין בוקק על חוף ים המלח. הוא כולל 203 חדרי אירוח וכן מועדון בריאות, חוף ים צמוד, בריכת שחיה ומרכז כנסים ל-450 אורחים.

אין זו עסקת הרכישה היחידה בתקופה האחרונה שמבצעת פתאל בים המלח. בדצמבר רכשה הרשת את מלון לאונרדו אין, גם הוא בים המלח, מידי חברת אלעד מלונות שבשליטת יצחק תשובה בסכום שמוערך ביותר מ-30 מיליון שקל. מלון זה ממוקם למרגלות הר סדום וכולל 100 חדרים.

בנוסף מחזיקה פתאל במלונות נוספים בים המלח: מלון לאונרדו פלאזה (לשעבר שרתון פלאזה) שבו 220 חדרים ושיהפוך למלון הרודס ים המלח במסגרת האסטרטגיה שמובילה פתאל להרחבת מותג הרודס בישראל, מלון לאונרדו ובו 280 חדרים, מלון לאונרדו קלאב ובו 380 חדרים ומלון מרידיאן בן ה-580 חדרים, שאיננו בבעלות רשת פתאל אולם הוא מנוהל על ידה.

‏טרם מכירת מלון הוד המדבר לפתאל ניהלה פסגות מגעים למכירתו למספר רשתות ניהול בתי מלון ישראליות. בפסגות ציינו שמבין ההצעות שהתקבלו, הצעתה של רשת פתאל הולמת את האינטרסים של עמיתי הקרן בצורה הטובה ביותר על ידי מיקסום הערך המתקבל עבור הנכס. השלמת העסקה כפופה לאישורים הרגולטוריים הנדרשים.

את קרן ה.ע.ל, המנהלת נכסים בהיקף של כ-7.5 מיליארד שקל, רכשה פסגות באפריל האחרון. מלון זה מצטרף ל-29 המלונות של רשת פתאל בישראל, מתוכם 22 בבעלות מלאה או חלקית. פתאל גם מנהלת 34 בתי מלון בבלגיה, בשוויץ ובגרמניה, חלקם בבעלות ישירה וחלקם בבעלות הקרן שבה פתאל שותפה.