מתגייסים למען היפנים: אוהד נהרין ורקדני בת שבע למען נפגעי האסון

בשבוע הבא: אירוע גאגא המוני לקהל הרחב, כל ההכנסות תרומה לנפגעי רעידת האדמה ביפן ■ אוהד נהרין: "זוהי מטרה נעלה ומצאנו דרך לעזור לנפגעי האסון וגם את האפשרות לגרום לאלה שיבואו שעה של תענוג"

אוהד נהרין, יקיים ביום ג' בשבוע הבא (5.4) שיעור גאגא רב משתתפים בהאנגר 11 בנמל תל-אביב, שכל הכנסותיו ייתרמו לנפגעי רעש האדמה ביפן. נהרין הוא מנהלה האמנותי של להקת בת שבע, חתן פרס ישראל ואחד הכוריאוגרפים המוערכים בעולם. שיטת גאגא היא שפת תנועה ומחול שפיתח נהרין, המשמשת בסיס לעבודות הכוריאוגרפיה שהוא יוצר.

הגאגא היא שיטה הוליסטית של תנועה מתוך קשב לגוף. לימוד השיטה אינו דורש כושר גופני אתלטי במיוחד. למעשה, כל אדם יכול ללמוד גאגא, וליהנות מיכולות תנועתיות משופרות ומהיכרות עם יכולות הגוף ומגבלותיו. רקדני להקת בת שבע מתאמנים ומיומנים בשפת גאגא. בין שלל פעילויותיה, הלהקה מקיימת באופן סדיר גם שיעורים פתוחים לקהל, כהתנסות חד פעמית או ברישום לסדרת שיעורים.

בעקבות רעש האדמה ביפן והאסון שבא בעקבותיו, החליט נהרין לקיים שיעור פתוח לקהל הרחב. זאת, בניגוד לאופיים הרגיל של שיעורי גאגא, המועברים בדרך-כלל בקבוצות אינטימיות. אולם בשיעור ההמוני יש קסם מיוחד - זוהי הזדמנות להיחשף לנהרין אחר, פתוח ומשתף. יש בכך גם מידה של השראה מן האופי היפני - משיעורי התנועה המועברים בגנים הפתוחים ובמרחב הציבורי, בשיטות כמו תאי צ'י, צ'י קונג ואחרות.

צפי ל-1,000 משתתפים

את השיעור יעביר נהרין בסיוע רקדנים מלהקת בת-שבע, בתמיכת נמל תל-אביב ובסיוע נוסף של מתנדבים רבים שלוקחים חלק בארגון האירוע. דמי הכניסה בסך 50 שקל יועברו במלואם לשיקום נפגעי האסון, באמצעות ארגון הצלב האדום ביפן. ניתן גם להעביר תרומות נוספות, כטוב בעיניכם.

"הרעיון נולד בשיחה עם זוגתי ארי, זוהי מטרה נעלה ומצאנו דרך לעזור לנפגעי האסון וגם את האפשרות לגרום לאלה שיבואו שעה של תענוג". לדבריו: "גאגא מחבר אנשים לתענוג, גרוב ומאמץ, מחזק את הגוף, מגמיש ומעורר אותו". בת זוגו היפנית של נהרין, ארי נקמורה, מוסיפה: "העצב אינסופי. אני שמחה שאני יכולה לקחת חלק באירוע הגאגא ולהיחלץ בדרך זו לעזרתם של רבים".

אירוע הגאגא הגדול ביותר שקיים נהרין עד כה כלל 200 משתתפים בלבד. הפעם הכוונה היא לקבץ כ-1,000 איש. דינה אלדור, מנכ"ל להקת בת-שבע מציינת כי ללהקה יש קשר חם ואמיץ עם יפן: "יש לנו קשר עם תיאטראות שבהם הופענו ועם רקדנים ולהקות הקרובים אלינו, תלמידי ומורי גאגא, טבאימו (אמנית קומיקס שיצרה עם נהרין את המופע הייחודי "פורו" - ח.פ.ר) ואמנים נוספים עימם אנו בקשר. אך טבעי שנירתם, בדרך שלנו, על מנת לעזור לנפגעי האסון".

השיעור יתקיים ביום שלישי, 5 באפריל, בשעה 20:30, בהאנגר 11 בתל-אביב. פתיחת דלתות 19:30. הקהל מוזמן להגיע בבגדים נוחים, ללא תיקים וחפצים מכבידים. ניתן לרכוש כרטיסים במכירה מוקדמת בטלפון 03-5104037 או דרך אתר הלהקה www.batsheva.co.il. ביום האירוע יימכרו כרטיסים במקום במזומן בלבד.

מחיר כרטיס 50 שקל (ניתן להוסיף ולהגדיל את התרומה).