דפי זהב תפרסם בימים הקרובים תשקיף להנפקה

רישום המניות למסחר יתבצע לפי שווי של 130-150 מיליון שקל ■ במקביל למהלך ניהלה החברה מו"מ למכירתה עם רמי שביט, בעל השליטה במשביר לצרכן

דפי זהב מתקדמת לקראת הפיכתה לחברה ציבורית. ל"גלובס" נודע כי החברה צפויה לפרסם טיוטת תשקיף עד סוף מארס, במטרה לרשום למסחר את מניותיה. כמו כן נודע, כי במקביל למהלכים לרישום למסחר, ניהלה החברה מו"מ עם רמי שביט - בעל השליטה בקבוצת המשביר לצרכן - לרכישת החברה, אולם הוא נקטע בשלב די מוקדם.

רישום המניות למסחר נעשה כחלק מהסדר האג"ח שאליו הגיעה חברת המדריכים המודפסים והאינטרנט לפני כשנה וחצי, והוא יתבצע לפי הערכות לפי שווי של 130-150 מיליון שקל. במסגרת רישום המניות למסחר יוקצו גם אופציות למנהלי החברה - המנכ"ל ניר למפרט, והיו"ר יעקב אלינב, שהוביל את ההסדר שבמסגרתו הפכו נושי החברה, ובהם בעלי האג"ח, לבעלי מניות.

הרישום למסחר מצריך עמידה בכללים טכניים למיניהם, של שווי, פיזור בין בעלי מניות ועוד. אם תהליך הרישום למסחר ייתקל בקשיים טכניים, ייתכן כי תישקל גם הצעה לציבור של מניות החברה, וכן מכירת השליטה או מכירה של חלק מהמניות, זאת מכיוון שבמצב הנוכחי, המבנה המבוזר של החברה המוחזקת על-ידי המשקיעים המוסדיים יוצר לעיתים קשיים בניהול.

מוחזקת על-ידי המוסדיים

מבנה הבעלות החדש של דפי זהב כולל את בנק הפועלים, אשר לו הייתה החברה חייבת כ-160 מיליון שקל, והמחזיק ב-10% ממניות החברה, ולצדו כמה גופים מוסדיים, שהחוב כלפיהם עמד על כ-350 מיליון שקל. בין הגדולים שבהם נמצאים מנורה מבטחים, שמחזיקה בכ-20% ממניותיה; פסגות המחזיק ב-11%; וכלל ביטוח עם 10%. בעלי מניות נוספים הם דש (7%), אלטשולר שחם (6%), ואקסלנס (6%).

לגופים המוסדיים אין עניין להיות בעלי מניות בחברה פרטית, וגם אין להם כל כוונה להשקיע בה משאבים נוספים, אלא רק לנהלה באופן פסיבי תוך המתנה לקונה. לכן, עבורם הפיכת המניות לסחירות, עם מחיר שוק, היא טובה, ותאפשר בעתיד מימוש בצורה קלה יותר.

דפי זהב נקלעה ב-2009 למשבר פיננסי קשה, והיא סיכמה אותה בהפסד של 272 מיליון שקל. יחד עם הפסדי 2008, מסתכם ההפסד ב-604 מיליון שקל בשנתיים. יחד עם זאת, הצליחה החברה לייצר תזרים מזומנים חיובי של כ-20 מיליון שקל ב-2009. כמו כן, בשורת ה-EBITDA היא רשמה צמיחה קלה ל-77 מיליון שקל.