דויטשה בנק: "קנו את אפי פיתוח - תזנק ב-40%"

האנליסטית ג'וליה גוטרייבה ממליצה על המניה, שאפריקה מחזיקה בכ-64% ■ "עסקאות טברסקיה ואפימול תורמות כ-100 מיליון דולר לשווי המתורגם כתוספת של 10 סנט למניה"

דויטשה בנק מוציא הבוקר (ב') סקירה מיוחדת, שהגיעה לידי "גלובס", בנוגע למניית אפי פיתוח, המרכזת את פעילותה של אפריקה ישראל ברוסיה. האנליסטית ג'וליה גוטרייבה ממליצה על מניית החברה, שאפריקה מחזיקה בכ-64% מהון מניותיה, בהמלצת "קנייה" במחיר יעד של 1.7 דולר למניה, זינוק של כ-40% על מחירה כיום בבורסת לונדון.

נזכיר כי אפריקה דיווחה ביום ו' כי אפי פיתוח הגיעה להבנות עם עיריית מוסקבה באשר לרכישת חלקה של העירייה (25%) בקניון אפימול. כמו כן, החברה הודיעה כי כחלק מההסכמות היא תמסור לידי העירייה את הקניון בטברסקיה זאסטבה.

אפי פיתוח תקבל, על פי תנאי ההסכם, את כל נתח אחזקותיה של העירייה באפימול בתוספת 2,700 חניות, אשר פותחו במשותף על ידי אפי פיתוח והעירייה תמורת סך כולל של 310 מיליון דולר. בהערכה מוקדמת גוטרייבה העריכה את החניון בכ-150 מיליון דולר, כך ששולמו כ-160 מיליון דולר בגין החלק של העירייה בקניון. עובדה זו מובילה, לדעת גוטרייבה, לשווי של 640 מיליון דולר לקניון, דיסקאונט אטרקטיבי של 20% להערכת השווי הקיימת של דויטשה בנק לקניון.

"אנו מודעים לכך", כותבת גוטרייבה "שאלה הסכמים לא מחייבים ולכן קיים סיכון הכרוך בכך. יחד עם זאת, ראש העיר התבטא בעניין עסקאות אלה בראיון טלוויזיוני, עובדה המפחיתה בעינינו במקצת את הסיכון. לסיכום, עסקאות אלה תורמות להערכתנו כ-100 מיליון דולר לשווי המתורגם כתוספת של 10 סנט למניה".