שיפור במצבה של שירלי מרדר: נותקה ממכונת ההנשמה

(עדכון) - בעקבות השיפור התקבלה החלטה שלא להשתיל כבד בגופה ■ שירלי אושפזה במצב אנוש לאחר שנטלה כדורי נורופן לשיכוך כאבים

חדשות טובות מבית החולים בילינסון: שיפור חל היום (ג') במצבה של שירלי מרדר בת ה-27, המאושפזת בבית החולים במהלך הלילה, ובוטלה השתלת הכבד שתוכננה לה הבוקר. בשלב זה ממשיכים הרופאים לעקוב אחר מצבה - אך לא יבצעו את ההשתלה נכון לעכשיו.

מבית החולים "בילינסון" בו מאושפזת מרדר נמסר: "שירלי נותקה ממכונת ההנשמה וחזרה להכרה. היא מגיבה לקריאת שמה ומבצעת פקודות פשוטות. מבדיקות נוספות שנערכו עולה כי קיימת מגמת שיפור רציפה במדדים הרפואיים של שירלי. חשוב להדגיש כי למרות השיפור המשמעותי, מצבה של שירלי עדיין מוגדר קריטי ועלול להיות הפיך".

לאחר שבני משפחתה של מרדר שהתמוטטה לאחר לקיחת "נורופן" נמצאו לא מתאימים לתרומת כבד מן החי, ולא אותרו תורמים מתאימים לתרומה מן המת, כמעט והוטסה הערב הצעירה למרכז השתלות מיוחד בצרפת. שם, קיוותה משפחתה, יימצא לה תורם מתאים. הטיסה התאפשרה באמצעות חברת הביטוח "הראל" וקופת חולים לאומית.

"אנחנו חסרי אונים"

אביה של שירלי אמר אתמול בראיון ל"שש" עם עודד בן עמי, עוד לפני שנודע על הכבד שאותר בישראל, כי המשפחה מנסה שלא לאבד תקווה - אך המצב קשה. "מצבה קריטי בהחלט, אנחנו חסרי אונים". הוא הוסיף, ילדה בת 27, מקסימה, נמצאת עכשיו בסיכון רב ואנחנו לא יודעים אם יש תורם".

"אנחנו טסים עם כל הציוד, עם מערכת ההנשמה וכל הציוד. אם אתם מתלבטים לתרום איברים או לא בעקבות מוות מוחי, אני מתחנן - תתרמו".

פרופסור זיו בן ארי, מנהלת היחידה למחלות כבד בביה"ח בילינסון, סיפרה בראיון כי "מצבה מאוד קריטי, היא נמצאת בסכנת חיים ואם לא תושתל בזמן הקרוב עלולה שירלי לאבד את חייה. היא הועלתה למטוס כשהיא מונשמת ומורדמת ומלווה ברופא לאורך כל הדרך. רק כך תוכל לשרוד את הטיסה עד לפריז".

נטלה נורופן לאחר עקירת שן - וקרסה

מרדר אושפזה במצב אנוש בבית החולים בלינסון, לאחר שגופה קרס בעקבות נטילת נורופן. ההערכות הן שהיא פיתחה אלרגיה למשכך הכאבים. בראיון לערוץ החדשות האב על השתלשלות האירועים. "היא הלכה לעשות עקירת שן כירורגית והרופא אמר לה לקחת משהו נגד כאבים. היא לקחה נורופן כל ארבע שעות, במשך ארבעה-חמישה ימים, כמו שכתוב על האריזה".

"אחרי שבועיים היא פתאום התחילה להרגיש בחילות למשך כמה ימים", משחזר האב. "ביום שני שעבר היא היתה צהובה לגמרי, הלכנו לרופא והוא מיד הפנה אותנו לתל השומר, ומשם הפנו אותנו לבלינסון", הוסיף.

האב הוסיף, "לאחר שהגענו לבלינסון עשו לה ביופסיה לכבד, וגילו בבדיקה שכפי הנראה זה מהנורופן".

מנורופן נמסר בתגובה: "בראש ובראשונה אנחנו מאחלים לשירלי החלמה מהירה ורפואה שלמה. אין לנו מידע נוסף על האירוע וסיבותיו מעבר למה שפורסם בתקשורת. מדובר בסיבוך נדיר ביותר שלא ניתן לצפייה מראש, החומר הפעיל איבופרופן נבחן באינספור ניסויים קליניים מאז שפותח בשנת 1969 ונמצא כיעיל ובטוח לשימוש על ידי רשויות הבריאות בכל רחבי העולם. תרופות משככי כאבים הן בטוחות ביותר ועשרות מיליוני אנשים משתמשים בהן יום יום. בכל מקרה של ספק, רגישות לתרופות או היסטוריה רפואית מומלץ להתייעץ עם רופא".