בן-זאב: "מניית אפי פיתוח עדיפה על מניית אפריקה ישראל"

מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים: "הדוחות טובים בסך-הכול עם פוטנציאל לעליית ערך נוספת באפריקה, אבל כשאפשר לקנות את אפי פיתוח ב-1.2 דולר, אין סיבה לרכוש את אפריקה"

ביום בו אפי פיתוח, המרכזת את פעילותה של אפריקה ישראל ברוסיה, מסכמת את שנת 2010, מעדכן יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים בנוגע להשקעה במניית החברה ובמניית אפריקה.

נתחיל בשורה התחתונה: מהעדכון ומשיחה עם בן זאב עולה כי הדוחות טובים למעט פרויקט קונצובו (הרחבה בהמשך) אך בשורה התחתונה עדיפה השקעה ישירה במניית אפי פיתוח ובמניות החברות הבנות על פני השקעה במניית אפריקה. "אמנם המודל הכלכלי כולל פוטנציאל לעליית ערך באפריקה אבל ברור שהחברה נסחרת מעל לערכה במודל הסחיר", כותב בן זאב. בשיחה עמו הוא מציין כי "כשאפשר לרכוש את מניית אפי פיתוח ב-1.2 דולרים, אין סיבה לרכוש את מניית אפריקה היקרה מאוד. למעשה, כשקונים את אפריקה, מקבלים את מניית אפי פיתוח ב-1.6 דולרים כשהיא ממונפת".

נזכיר כי המלצת בן זאב למניית אפריקה ישראל עומדת על "תשואת שוק" במחיר יעד של 28 שקל למניה, מתחת למחיר השוק הנוכחי. אפריקה צפויה לפרסם את דוחותיה השנתיים מחרתיים, ביום האחרון של הרבעון הראשון של 2011.

נציין כי החברה רשמה רווח של כ-25.9 מיליון דולר בשורה התחתונה לעומת הפסד של 2.66 מיליון דולר ב-2009. בשורה העליונה דיווחה החברה על גידול של 19% בהכנסות לרמה של כ-75 מיליון דולר לעומת כ-63 מיליון דולר ב-2009.

בן זאב מציין כי האכזבה הגדולה של הדוח הנוכחי נעוצה בפרויקט קונצובו, אשר הינו פרויקט מגורים שהחברה דיברה בו רבות עם תוכניות להקמת דירות בשטח של 1 מיליון מ"ר במערב מוסקבה. "באופן מפתיע, החברה הפחיתה את הפרויקט בכ-80 מיליון דולר והעמידה את ערכו על אפס, מה שמעורר סימני שאלה", כותב בן זאב.

בן זאב מדגיש את שערוכי הנדל"ן והצפות הערך בפרויקטים אוזרקובסקיה (66 מיליון דולר) ו-W4W (שערוך של 20 מיליון דולר).

נזכיר כי אפריקה דיווחה ביום ו' כי אפי פיתוח הגיעה להבנות עם עיריית מוסקבה באשר לרכישת חלקה של העירייה (25%) בקניון אפימול. כמו כן, החברה הודיעה כי כחלק מההסכמות היא תמסור לידי העירייה את הקניון בטברסקיה זאסטבה. אפי פיתוח תקבל, על פי תנאי ההסכם, את כל נתח אחזקותיה של העירייה באפימול בתוספת 2,700 חניות תמורת סך כולל של 310 מיליון דולר.