תגיע מפולת? "הדאו ג'ונס יתרסק לרמה של 3,300 נקודות"

הארי דנט ( Harry Dent ), מייסד HS Dent: לפני ההתרסקות המשקיעים ימשיכו להנות בחודשים הקרובים מעליות שערים

הכלכלה האמריקנית, כך נראה, נמצאת במסלול הנכון להתאוששות מלאה ומדדי המניות ממשיכים קדימה, אולם לא חסרים גם רואי שחורות. הארי דנט ( Harry Dent ), מייסד HS Dent מעריך, בראיון ל-DAILY TICKER, שמדד הדאו ג'ונס יתרסק לרמה של כ-3,300 נקודות (בתסריט הגרוע).

אבל, יש לדנט גם חדשות טובות. עוד לפני ההתרסקות המשקיעים ימשיכו להנות בחודשים הקרובים מעליות שערים. "הדאו ג'ונס צפוי להעפיל עד ליולי-אוגוסט לרמה של כ-13,200 נקודות ומדד ה-S&P 500 יטפס לכ-1,430 נקודות", הוא אומר.

לאחר מכן תגיע הקטסטרופה. "יהיה מיתון עמוק מאוד בארה"ב בשנים הבאות, ומדדי מניות נופלים בדרך כלל נמוך יותר מהתחתית הקודמת. הראלי הנוכחי החל בסוף 1994 כשהדאו ג'ונס היה בסביבות 3,800 נקודות ולכן אני מעריך שהוא צפוי לסגת עד לכ-3,300 נקודות", הוא אומר.

במקביל, הוא צופה שהדולר יתחזק והסחורות יחלשו. "המשקיעים צריכים לדלל החזקות או למכור לגמרי נפט, זהב וכסף ולרכוש דולרים. נראה שהדולר מסמן תחתית וצפוי להתחזק בשנים הבאות".

"הכלכלות בשווקים המתפתחים ייפגעו מעליית האינפלציה ובעקבותיה המשך עליית ריביות וזה יפגע בביקושים לסחורות השונות".

לגבי הפדרל ריזרב אומר דנט כי היו"ר בן ברננקי נמצא במלכוד. "השווקים רגילים לכסף הזול של הפד ולכן אם הם יפסיקו את ההזרמות צפויות ירידות חדות בשוק האג"ח וכנראה גם במניות אבל אם הם לא יפסיקו הצרה תהיה גדולה עוד יותר".