הממשלה תשתף את הציבור בדיון סביב גוגל סטריט-וויו

שירות גוגל סטריט-וויו מבוסס על צילום והצגת צילומי רחובות בערים ובאתרים נבחרים בעולם ■ השר מיכאל איתן ציין כי באמצעות האינטרנט יוכל הציבור לחוות את דעתו על המיזם

צוות השרים הבוחן את הפעלת שירות גוגל סטריט-וויו בישראל, החליט לאפשר לציבור להשתתף בדיון ולהעיר הערות בטרם יגבש את מסקנותיו. שירות גוגל סטריט-וויו, שאותו מפעילה חברת גוגל ב-27 מדינות בעולם, מבוסס על צילום והצגת צילומי רחובות בערים ובאתרים נבחרים בעולם.

השר מיכאל איתן, שיזם את שיתוף הציבור בפרויקט, ציין כי באמצעות האינטרנט יוכל הציבור לחוות את דעתו על המיזם ולהציע הצעות במטרה לשפר את תהליך קבלת ההחלטות. את ההערות ניתן יהיה להעביר באמצעות אתר שיתוף הציבור בכתובת tinyurl.com/432g8xy.

הבעייתיות בהפעלת השירות נוגעת בפגיעה אפשרית בשמירה על פרטיות ועל הביטחון. לאחר שבישראל נבדקו היבטים ביטחוניים של גוגל סטריט-וויו ולא נמצאה מניעה להמשיך את תהליכי אישור הפרויקט, הועבר הנושא גם לרשות לטכנולוגיה ולמידע במשרד המשפטים, האמונה על הפרטיות - ומסתמנת הסכמה גם בנושאים אלו, המבוססת בעיקרה על הסכמות דומות שהושגו בעולם בין גוגל לגורמים המופקדים על הפרטיות.