גרמניה: הטלוויזיה תשלם על הצ'מפיונס ליג 35% יותר

אופ"א תקבל כ-300 מיליון אירו ב-3 בשנים מהערוץ הממלכתי ZDF ומערוץ הפיי Sky Deutschland; השוק הגרמני עדיין בפיגור אחרי איטליה מבחינת הכספים שהוא שווה לאופ"א

אופ"א הולכת ומשלימה את מכירת זכויות השידור של ליגת האלופות לשנים 2012-2015. השבוע סיים ארגון הכדורגל האירופי את מכירת הזכויות באחד השווקים החשובים והגדולים ביותר שלו - גרמניה. הזכויות לשנים אלו נמכרו לערוץ הטלוויזיה הממלכתי ZDF ולערוץ הפייSky Deutschland.

המשמעות העיקרית היא שהצופים בגרמניה יקבלו מדי שבוע משחק אחד קבוע בערוץ חינמי (ZDF), תמורתו שילמה הרשת, על-פי דיווחים בגרמניה, סכום של כ-54 מיליון אירו לעונה (עלייה של 35% לעומת מה ששילמה SAT1 תחת הסכם הנוכחי).

ZDF קיבלה במסגרת ההסכם גם את משחק הגמר ואת משחק הסופרקאפ. בסך הכל תקבל אופ"א משני גופי השידור הגרמניים מעל 300 מיליון אירו ל-3 שנים, אחרי ש-Sky התחייבה לשלם, על-פי דיווחים, כ-50 מיליון אירו בעונה עבור שידור המשחקים בערוץ הפיי שהיא מפעילה.

הסכומים שמקבלת אופ"א מגופי השידור בגרמניה יקבעו בין היתר את הסכום שיקבלו הנציגות הגרמניות בצ'מפיונס ליג. כזכור, החל מהעונה הבאה ישחקו בצ'מפיונס ליג ארבע נציגות גרמניות, על חשבון איטליה שאיבדה נציגה אחת.

אגב, השוק הגרמני חלש משמעותית בהקשר של זכויות הצ'מפיונס ליג יחסית לשווקים הגדולים האחרים באירופה. כהשוואה, באיטליה נסגר לפני כמה שבועות הסכם הזכויות של הצ'מפיונס ליג עבור 540 מיליון אירו ל-3 שנים - עלייה של 70% בהשוואה להסכם הקודם.