יחימוביץ' נגד שרי אריסון וקול ישראל: "שת"פ מביך ופסול"

140 אלף ישראלים השתתפו היום ב"יום המעשים הטובים" שיזמה אריסון, בו נצבעו ושופצו מבנים ציבוריים והוענק סיוע לנזקקים ■ יחימוביץ': "קול ישראל לא צריך לסייע לבעלי הון ויח"צנים"

ח"כ שלי יחימוביץ' תוקפת היום (ג') את שרי אריסון בגין שיתוף-הפעולה של העמותות שלה עם רשת קול ישראל ב"יום המעשים הטובים".

כ-140 אלף ישראלים השתתפו היום ב"יום המעשים הטובים", אותו יזמה אריסון באמצעות עמותת "רוח טובה", במסגרתו מתקיימים למעלה מ-2,000 פרויקטים של התנדבות ברחבי הארץ, ובכללם צביעת בתים ומבנים ציבוריים, שיפוץ גינות ציבוריות, ניקיון חופים, אריזת מזון לנזקקים, סיוע לקשישים ולילדים עם צרכים מיוחדים ועוד.

שרי אריסון ביום המעשים הטובים בבית ספר נר עציון בפתח תקוה / צלם: סיוון פרג
 שרי אריסון ביום המעשים הטובים בבית ספר נר עציון בפתח תקוה / צלם: סיוון פרג

שרי אריסון, היום

אך מה שעורר את חמתה של יחימוביץ' הוא שיתוף-הפעולה בין עמותת "רוח טובה" ובין קול ישראל; במהלך היום שולבו בקול ישראל ג'ינגלים וראיונות עם "יום המעשים הטובים" שיזמה אריסון.

"יום המעשים הטובים הוא המצאה פרטית שנהגתה בראשה של אריסון - ואינו חג ממלכתי או יום אזכור רשמי שרשות השידור צריכה לציין", תוקפת יחימוביץ'. "כוחו וחוסנו של השידור הציבורי הוא בכך שאין לו שום זיקה לבעלי הון ולאינטרסים כלכליים. זהו שידור שמתבסס על תשלום האגרה של הציבור ועל כספי מדינה, ואל לו בשום פנים ואופן לתת עדיפות לרעיונות היחצ"נים של בעלי הון שונים".

יחימוביץ' מכנה את הקשר בין עמותת "רוח טובה" של אריסון לבין קול ישראל כ"קשר פסול ותמוה". לדבריה, "אם קול ישראל מעוניין לתת פומבי למעשים טובים, יש לו מספיק כוח ויכולת עיתונאית משל עצמו, כגוף משדר חשוב ומרכזי, שלא להזדקק לשיתופי-פעולה פסולים עם בעלי הון".

יחימוביץ' מתכוונת לעסוק בנושא זה בוועדות הכנסת בתום הפגרה ולפעול לכך שמנהלי קול ישראל "לא יוכלו לחזור על השגיאה המביכה שנעשתה היום".

שרי אריסון ביום המעשים הטובים / צלם: סיוון פרג
 שרי אריסון ביום המעשים הטובים / צלם: סיוון פרג

90 רשויות מקומיות התגייסו ל"יום המעשים הטובים", כולל 30 רשויות ערביות. בצה"ל התנדבו כ-5,000 חיילים מ-100 יחידות לעשות מעשה טוב, וכ-700 חברות עסקיות השתתפו במבצע.

"יזמתי את היום הזה לפני 5 שנים כי אני מאמינה שכל אחד יכול לעשות מעשה טוב - כל אחד על-פי דרכו", אמרה היום אריסון במהלך ביקור בבית-הספר "נר עציון" בפתח-תקווה. "יום מעשים טובים הפך להיות יום המוביל נתינה. אנשים פרטיים, סטודנטים, תלמידים, חיילים וחברות רבות הצטרפו השנה ליום מעשים טובים החמישי, במטרה לעשות מעשה טוב למען הזולת; וכשמדברים על מעשה טוב - הכוונה היא לכל דבר שגורם לנו לתת ולאחר להרגיש טוב בזכותו".

שרי אריסון ותלמידות ב
 שרי אריסון ותלמידות ב

רשות השידור: סיקרנו אבל גם ביקרנו

מרשות השידור נמסר בתגובה: "רשת ב', ככל אמצעי התקשורת, סיקרה את יום המעשים הטובים שמאורגן על-ידי כמה פילנתרופים אילי הון בישראל.

"בעניין שרי אריסון ובנק הפועלים, רשת ב' ציינה את היום הזה, ואולם לא חסכה את שבטה והמשיכה לבקר את הגברת אריסון ואת הבנק שלה על העמלות היקרות ועל שכר הבכירים. ניתן להאזין לכך בתוכנית 'הכול דיבורים' ששודרה הבוקר . כבר בפתיחה צוין יום המעשים הטובים, אבל מיד הושמעה הביקורת על אריסון בשל העובדה שהיא כנראה התורמת הגדולה של היום הזה.

"רשת ב' השמיעה כמה פעמים מעין ג'ינגל על יום המעשים הטובים שחל היום בישראל, בלא לציין מי מארגן אותו, אלא כדי ליידע את הציבור שיש יום כזה.

"מנהל רשת ב' החליט על כך מאחר שזה הפך ליום קבוע בכל שנה, המשקף את רוח הנדבנות בחברה הישראלית לפני חג הפסח. ההחלטה נובעת מהעובדה שמדובר באירוע חברתי גדול, שיש לסקר אותו ולא להתעלם ממנו רק בשל העובדה שהוא מבוצע על-ידי בעלי הון.

"רשת ב' רשאית לדווח גם על אירועים חיוביים ולא רק על הרוע שיש סביבנו. מטעם זה יש ברשת ב' כל שנה לפני חגים דיווחים על פעולות עמותות כאלה ואחרות המסייעות לנזקקים".