החל שלב הטיעונים לעונש: האם ענת קם תישלח למאסר בפועל?

(עדכונים שוטפים) - גיסה של קם, כתב ה"וושינגטון פוסט": "היא מעולם לא מסרה לי דברים שקשורים בשירותה הצבאי או מידע בטחוני" ■ התובעת בציניות: "ממש פרס ישראל מגיע לה"

"בתקופה שאנחנו מכירים נעזרתי לעתים בענת, למשל כשהייתה עיתונאית בוואלה, אבל היא מעולם לא מסרה לי דברים שקשורים בשירות הצבאי שלה או מידע בטחוני כלשהו" - כך העיד הבוקר (ב') גיסה של ענת קם, כתב ה"וושינגטון פוסט" סמואל סוקול, עם היפתח שלב הטיעונים לעונש במשפטה של העיתונאית לשעבר בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

לפני כחודשיים קם הודתה והורשעה איסוף מידע סודי, בהחזקתו ובמסירתו בלא היתר לעיתונאי הארץ אוּרי בלאו. בהסדר הטיעון שאימץ בית המשפט בעניינהּ לא סוכם העונש, והתביעה דורשת כי יוטל עליה מאסר ממושך.

הגיס סוקול הוא כתב עיתון "הארץ" לשעבר וכתב עיתון ה"וושינגטון פוסט" מאז 2002. לאחר שסיים את עדותו אמר השופט רענן בן-יוסף לסנגור של קם, עו"ד אביגדור פלדמן: "יכולתם להביא גם עיתונאי מ'ידיעות אחרונות', כדי שיגיד שקם לא העבירה אליו שום מידע".

"ממש פרס ישראל מגיע לה", אמרה התובעת, עו"ד הדסה פורר-גפני.

שלא כמקובל, נפתח היום שלב הטיעונים לעונש של קם בשמיעת עדויות אופי מטעם ההגנה. בהמשך העיד לטובתה של קם אביה, ועדותו נשמעת בדלתיים סגורות. בדיון הבא צפויים להישמע טיעוני הצדדים ויעידו מומחים מטעמם.

מסמכים סודיים

באפריל 2010 הוגש נגד קם, עיתונאית לשעבר באתר וואלה, כתב אישום בגין ריגול חמור ופגיעה מכוונת בביטחון המדינה, לאחר שגנבה יותר מ-2,000 מסמכים סודיים מלשכת אלוף פיקוד מרכז, שם שירתה כחיילת והעבירה אותם לידי אורי בלאו, עיתונאי "הארץ".

קם טענה כי עשתה זאת ממניעים אידיאולוגיים, מאחר שלא יכלה לראות את צה"ל עובר, לדבריה, על החוק. בהמשך, בראיונות לתקשורת, שינתה את גירסתה פעמים מספר ובין היתר טענה כי לקחה את המסמכים והעבירה אותם לבלאו כי רצתה להיות במרכז העניינים.

קם מצידה טוענת היום כי כי "מה שעשיתי לא היה בסדר, אבל מכאן ועד לשים אותי שנים ארוכות בבית סוהר יש הרבה מרחק".

לפי כתב האישום המתוקן, קם אספה בתיקייה מיוחדת במחשבה מסמכים ומצגות סודיים ורגישים, ובסמוך לשחרורה מהצבא העתיקה את המסמכים לשני דיסקים.

"בעזרת המידע שנחשף בחלק מהמסמכים, שמסרה הנאשמת לבלאו", נכתב בכתב האישום, "פירסם אורי בלאו החל מנובמבר 2008 מספר כתבות ב'הארץ'. במעשים המתוארים לעיל אספה הנאשמת, החזיקה מעל שנתיים ומסרה ידיעות סודיות, כשאינה מוסמכת לכך".