אקסלנס: שוק המניות אטרקטיבי, הזהב ימשיך לעלות

העלאת הריבית בגוש האירו תימשך ■ הבנק המרכזי בארה"ב יסיים את תוכנית ההרחבה QE2 כמתוכנן ■ העיוות במק"מ הארוך יותר נובע מביקושי ייתר ע"י משקיעים זרים

כלכלני אקסלנס פרסמו את הסקירה השבועית על השווקים. באקסלנס מציינים כי התשואות על אג"ח ל-10 שנים בארה"ב עלו לרמה של 3.6%. מפרוטוקול החלטת הריבית לחודש אפריל עולה כי בבנק המרכזי בארה"ב עדיין מזהים חולשה בכלכלת ארה"ב ולמרות השיפור בנתונים הכלכליים נראה כי העלאת הריבית לא תתרחש בקרוב. עם זאת נראה כי הרגיעה בעולם והעלאת הריבית באירופה גררו תיקון כלפי מעלה של התשואות בארה"ב.

באקסלנס מעריכים כי הבנק המרכזי בארה"ב יסיים את תוכנית ההרחבה QE2 כמתוכנן. עם זאת, כבר בהחלטת הריבית בסוף חודש אפריל, הנימה של הפד באשר לאורכה של המדיניות המוניטרית המרחיבה צפויה להתמתן.

לגבי אירופה מעריכים באקסלנס כי העלאת הריבית בגוש האירו תימשך בשלב זה כאשר הערכות בשוק כי הריבית באירופה תגיע לרמה של 2.5% בתוך שנה. "אנו מעריכים כי העלאת הריבית באירופה מוקדמת מידי כאשר הבנק המרכזי מתעלם מהסיכונים. רמת הסיכון באירופה התמתנה מעט לאחר מתן הסיוע לפורטוגל ובכל זאת יש לשכוח כי בעיית החוב האירופי עדיין רחוקה מסיום".

לגבי המתרחש בשוק האג"ח המקומי: הריבית הנגזרת משוק המק"מ נמוכה ב-0.4% מההערכות של מחלקת המחקר של בנק ישראל. באקסלנס מעריכים כי העיוות במק"מ הארוך יותר נובע מביקושי ייתר ע"י משקיעים זרים שמבקשים לנצל את פער הריביות בין ישראל וארה"ב. עליית התשואות הקצרות בארה"ב והמשך האצת הריבית בשוק המקומי תוביל לעליית תשואות במק"מ בחודשים הקרובים. "אנו ממשיכים להמליץ להתבצר במח"מים קצרים יחסית ובאג"ח בריבית משתנה. בחודשים הקרובים צפוי לגדול משמעותית נפח ההנפקות הקונצרניות שיוביל לחידוש הזדמנויות באפיק".

בנוגע לשוק המניות מעריכים באקסלנס כי הוא ממשיך להיות אטרקטיבי על רקע תחזיות הצמיחה והשיפור בנתונים הכלכליים בארה"ב ואירופה. "נראה כי תהליך העלאת הריבית מרחיק בשלב זה את המשקיעים מהשקעה באג"ח במח"מ ארוך יותר כאשר הם נאלצים לחפש את התשואה דווקא בשוק המניות וברמת סיכון גבוהה יותר".

על המתכות היקרות: הזהב ממשיך לעלות על רקע עלייה במחירי הנפט ועלייה בציפיות האינפלציוניות בעולם. מחיר אונקיה זהב עלה כבר לרמה של 1470 דולר. "למרות עלייה של יותר מ-14% מאז המלצנו להגדיל את ההחזקות בזהב בתחילת השנה (מחיר 1300 דולר לאונקיה), אנו עדיין חושבים כי המשך המשבר במזה"ת, עלייה בסיכונים האינפלציוניים ועלייה כללית ברמת הסיכון בשווקים מספקים רוח גבית למחירי הזהב".