אדלר-חומסקי ירכוש מניות במשרד הפרסום בריקמן

בשלב הראשון תרכוש הקבוצה 25% ממניות בריקמן עם אפשרות להגיע בהמשך ל-49% ■ חברת המדיה של אדלר-חומסקי, מדיה קום, תרכוש מעתה מדיה עבור בריקמן

קבוצת אדלר-חומסקי חוזרת לבצע רכישת מניות במשרדי פרסום: ל"גלובס" נודע כי הקבוצה תרכוש מניות במשרד הפרסום בריקמן שבבעלות גדעון וטל בריקמן.

עוד נודע כי על-פי ההסכם המתגבש, הקבוצה תרכוש 25% ממניות בריקמן, עם אופציה להגיע בסופו של דבר עד ל-49% מכלל המניות. כבר עתה הושמו 25% ממניות בריקמן כפיקדון אצל נאמן, עד לשלב בו יועברו לאדלר-חומסקי.

השלב הראשון יכלול שיתוף-פעולה עם חברת המדיה של אדלר-חומסקי, מדיה קום, שתרכוש עבור בריקמן את המדיה. הצדדים סירבו להתייחס לפרטים הכספיים של העסקה.

קבוצת אדלר-חומסקי הינה בין חברות הפרסום הבודדות בישראל שרוכשת בשנים האחרונות מניות במשרדי פרסום אחרים ואף לוקחת חלק פעיל בניהול המשרדים שלקחה. דוגמאות לכך אפשר למצוא בעסקאות קודמות עם משרדי הפרסום lead או בורודה-קפלן.

המשרד הגדול ביותר בו רכשה הקבוצה מניות היה גלר-נסיס (שהעסקה עמו הסתיימה כשפובליסיס העולמית רכשה בו מניות); וכן משרד הפרסום gps בו הייתה אדלר-חומסקי שותפה בעבר.

הניסיון של בריקמן

השוני בין משרדי הפרסום האחרים בהם נרכשו מניות לבין בריקמן הוא הוותק והניסיון. בעוד שהמשרדים האחרים הוקמו או נרכשו בהם מניות בשלבים מוקדמים יחסית, הרי שבבריקמן מדובר במשרד שאחד השותפים בו, גדעון בריקמן, נמנה עם ותיקי ענף הפרסום.

בשנות ה-80 שימש בריקמן כמנכ"ל ואחד הבעלים של פרסום טל ארויו, שהיה אז הגדול בארץ. כבר אז הוא עבד בשיתוף-פעולה עם ראובן אדלר, שביצע עבודות עבור טל ארויו.

יש להניח כי אחד מהנכסים שרוכשת קבוצת אדלר-חומסקי בעקיפין הוא גם הגב הציבורי של גדעון בריקמן, ששימש בעבר במגוון תפקידים בעלי השפעה: יו"ר מחלקת הכדורגל של מכבי תל-אביב וממלא-מקום יו"ר ההתאחדות לכדורגל. עד לפני שנה וחצי כיהן גם כיו"ר מועצת ההימורים.

שלא לייחוס אומרים בענף כי בריקמן איננו מתכון לסיים את הקריירה הציבורית שלו, ולא מן הנמנע כי יקבל עליו תפקידים נוספים בקרוב. בשנים אחרונות מנוהל המשרד על-ידי הבן, טל בריקמן, שהצטרף למשרד לפני 20 שנה.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של פרסום בריקמן עמד ב-2008 על כ-20 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-6 מיליון דולר במחירים ריאליים. ב-2009 גדל המשרד בהיקפיו לכ-23.9 מיליון דולר במחירי מחירון; וב-2010 ל-26.2 מיליון דולר, שהם כ-8.5 מיליון דולר במחירים ריאליים.

בין הלקוחות הבולטים במשרד: שופרסל, ב.ס.ר, סימנס, קניון שבעת הכוכבים וצומת ספרים.

טל בריקמן אישר את הידיעה ומסר בתגובה: "פרסום בריקמן נמצא בצמיחה עקבית. אנו בטוחים כי שיתוף-הפעולה עם אדלר-חומסקי יביא לקפיצת מדרגה נוספת בפעילות המשרד. אנחנו מודים לאיל חומסקי ולראובן אדלר על האמון שהם נותנים בנו, כפי שבא לידי ביטוי בעסקה".

אייל חומסקי מסר: "אין לי ספק כי בבריקמן קיים פוטנציאל לא ממומש שיבוא לידי ביטוי בחיבור עם קבוצת אדלר-חומסקי".