"חברת הרפואה הדחופה אמבולנט הפרה את חוק הגנת הצרכן"

כך קבעה הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן במשרד התמ"ת, עו"ד תמר פינקוס, שהורתה לחברה להפסיק להחתים צרכנים לתקופות התקשרות האסורות עפ"י החוק

הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן במשרד התמ"ת, עו"ד תמר פינקוס, הורתה לחברת אמבולנט, המספקת שירותי רפואה דחופה, להפסיק החתמת צרכנים על חוזים המפרים את חוק הגנת הצרכן, לתקופות ארוכות מהמותר על-פי חוק.

בעקבות תלונות נגד אמבולנט שהגיעו לממונה באמצעות ארגון "אמון הציבור", נערכה בדיקה של אתר החברה וכן גם של התנהלותה כלפי צרכנים בכלל.

מהתלונות ומבדיקת האתר עולה כי החברה מחתימה את הצרכנים על תקופות התקשרות האסורות על-פי החוק. לאור ההפרות שהתגלו הורתה פינקוס לחברת אמבולנט להפסיק להחתים צרכנים על חוזים המפרים את חוק הגנת הצרכן.

"התלונות הן של צרכנים קשישים וחולים אשר הוחתמו על חוזים ל-24 חודשים ול-36 חודשים", מסבירה פינקוס. "זאת בניגוד לחוק שתוקן ב-2010, המתיר לקשירת חוזה רק ל-12 חודש ולהאריכו לחצי שנה בלבד, ולצרכנים שחתמו על חוזה טרם התיקון לקצר את התקופה ל-15 חודשים".

החברה נדרשה להעביר לידי הממונה תוך 7 ימים את החוזים המתוקנים על-פי דרישות החוק, העתק הודעה שתחויב החברה לשלוח לכלל הצרכנים על שינוי החוזה, וכן טופס גילוי נאות תוך הדגשה על זכויות הביטול של הצרכן והמועדים בהם הצרכן רשאי לעשות זאת. עוד תעביר אמבולנט את העתק החוזים בצירוף רשימת הצרכנים החדשים שחתמו עמה הסכם לאחר שינוי החוק.

יש לציין כי לכל העוסקים במתן שירותים לרפואה דחופה הועברו הנחיות בהתאם עם שינוי החוק. ברשות להגנת הצרכן מדגישים כי יפעלו ביד קשה כנגד כל המפרים.

מחברת אמבולנט טרם טרם נמסרה תגובה.