מייסדי מרוול: גולדמן זאקס גרם לנו למכור מניות בהפסד

שני מייסדי קבוצת מרוול, יצרנית מעבדים למכשיר הטלפון בלקברי, תבעו את בנק ההשקעות גולדמן זאקס בטענה שהבנק הוליך אותם שולל וגרם להם למכור מניות במחיר הפסד

שני מייסדי קבוצת מרוול טכנולוג'י , יצרנית מעבדים למכשיר הטלפון בלקברי, תבעו את בנק ההשקעות גולדמן זאקס בטענה שהבנק הוליך אותם שולל וגרם להם למכור מניות של מרוול בנימוק שהמכירה צריכה להתבצע כדי לכסות הלוואת מרג'ין (margin loan), שניתנה ע"י גולדמן לצורך רכישת ני"ע.

מנכ"ל מרוול, סהאט סוטרדג'ה, ומנהל התפעול הראשי לשעבר, וואילי דאי, טוענים כי רומו כאשר שוכנעו ב-2008 למכור מניות ששוויין הנוכחי מגיע ל-141.5 מיליון דולר. כך עולה מהתביעה שהוגשה אתמול (ב') לבית משפט בסן פרנסיסקו. בתביעה נטען שגולדמן זאקס לחץ על השניים כאשר טען שהוא מסתמך על תקנה רגולטורית, שלמעשה לא הייתה קיימת, שמתוקפה נדרשו לכאורה השניים למכור את המניות. ב-2008 החזיק גולדמן זאקס במיליוני מניות מרוול, טענו השניים.

"באמצעות קריאות מרג'ין (דרישה להגדיל ביטחונות להלוואות שנטלו לרכישת ני"ע) אילץ גולדמן את לקוחותיו לממש ללא צורך את אחזקותיהם - רק כדי לרכוש מחדש את אותן אחזקות עבור חשבונות שבבעלות גולדמן ובבעלות קרנות גידור קשורות לגולדמן", נטען בתביעה. גולדמן זאקס גם אילץ את סוטרדג'ה ודאי למכור מניות בנבידיה קורפ, ובכך גרם להם הפסד של 166 מיליון דולר, טענו השניים בתביעתם.

בתביעה, שהוגשה מתוקף חוק התחרות הבלתי הוגנת של קליפורניה וחוק התרופה המשפטית לצרכנים של המדינה, דורשים השניים פיצויים בגין שתי עסקאות מכירת המניות וכן פיצויי עונשין שגובהם לא ננקב.