סקר: 43% מבעלי הטאבלטים משתמשים בהם יותר מב-PC

עוד עולה ממשאל שערכה חברה בת של גוגל כי הפעילות השכיחה ביותר בטאבלט היא משחקים

מחקר חדש של חברת הפרסום הסלולרית AdMob מבית גוגל מצביע על עלייה בזמן השימוש שצרכנים מקדישים לטאבלטים. לפי הסקר, 43% מהמשתתפים השיבו כי הם משקיעים יותר זמן בשימוש בטאבלט שלהם מאשר במחשב נייח או נייד, כשאחד מכל שלושה אנשים מתפעל את הטאבלט שלו יותר מאשר הזמן שהוא צופה בטלוויזיה.

השימוש הכי פופולרי בטאבלט הוא לא גלישה באינטרנט או צפייה בסרטים, אלא משחקים, כש-84% מהאנשים דרגו את תחום הגיימינג כשכיח ביותר אצלם. 78% מבצעים עם המכשיר חיפושים אחר מידע ו-74% קוראים מיילים. הפועלות הפחות שכיחות הן קניות (42%), קריאת ספרים (46%) וצריכת בידור (51%). זמן השימוש המינימלי בטאבלט אצל אנשים הוא לפחות שעה ביום, כשהשימוש בו הוא לאו דווקא בנסיעות או בבתי קפה אלא בבית.

עוד נתון מפתיע הוא כי 69% מהאנשים דיווחו שהם משתמשים במכשיר יותר במשך השבוע מאשר בסוף השבוע, כש-62% מהמשיבים אמרו שהשימוש נעשה בעיקר בשעות הלילה.

נתון נוסף, שעשוי להדאיג את יצרניות המחשבים הניידים, הוא שהטאבלט הופך למחשב העיקרי של 28% ממשתתפי הסקר. מדובר במספר גבוה, שאומר שצרכנים מעדיפים את הנוחות של מסך מגע גדול והיכולת להתרווח על הכורסה או המיטה בצריכת תוכן, מאשר הצורך לעבוד עם מחשב נייד על שולחן או בצורה לא נוחה על הברכיים.

גרטנר ערכה גם היא מחקר בימים האחרונים בנוגע לטאבלטים, אך התמקדה בנתח השוק של התחום. על-פי מחקר של גרטנר, אפל תמשיך להוביל את שוק הטאבלטים, כשגוגל תצטרך לרדוף אחריה. גרטנר צופה ש-70 מיליון טאבלטים יימכרו השנה ו-108 מיליון יחידות יימכרו ב-2012. מדובר בגידול מרשים מאוד, לעומת 17.6 מיליון טאבלטים שנמכרו בשנה שעברה, רובם של אפל, שהייתה מהיצרניות הבודדות ששיווקו טאבלטים. גרטנר מעריכה כי נתח השוק של אפל בתחום הטאבלטים יירד מ-69% ל-47% עד 2015, בעוד נתחה של גוגל יעלה מ-20% ל-39%.