קרן המטבע מוטרדת מהבנקים: צפי לחוב של 3.6 טריליון ד'

צופים חוב ענק לבנקים בעולם בשנתיים הקרובות ■ קרן המטבע מזהירה בעיקר מהבנקים באירופה ■ הבנקים באירופה מחזיקים בסכום נכבד מסך כל החוב הממשלתי מה שהופך את הבנקים לפגיעים מאוד להפסדים

הבנקים בעולם צפויים לעמוד בפני משבר חוב של 3.6 טריליון דולר בשנתיים הקרובות, כך מזהירים כלכלני קרן המטבע הבינלאומית. "הבנקים חייבים להתמודד עם משבר החוב של הממשלות הלוות כדי להבטיח את המערכת הפיננסית.

בנקים רבים באירופה זקוקים לתמיכה גדולה יותר כדי לשקם את ביטחון השוק ולהבטיח את יכולתם להלוות חלק מהשחקנים יאלצו להיסגר, כך מזהירים כלכני קרן המטבע. עוד מציינים כי רפורמות הכרחיות ואקוטיות יותר לבנקים באירלנד ובגרמניה. בהתייחס לספרד סבורים כלכלני קרן המטבע כי הרשויות במדינה נוקטות בצעדים הנכונים בכדי להתמודד עם בעיות החוב במדינה.

עוד מעריכים כלכלני המטבע, הבנקים באירופה מחזיקים בסכום נכבד מסך כל החוב הממשלתי במרחב האירו, מה שהופך את הבנקים לפגיעים מאוד להפסדים במקרה והמדינות. יצויין כי חששות לגבי תוצאות הבנקים חשיפת יתר לחוב עלו בקרב המשקיעים .

בהתייחב לבנקים בארה"ב, מציינים כי מבחני הלחץ שנערכו בקרב בהבנקים חשפו מספר חורים והביאו לתיקון מצבם של הבנקים. "הבנקים האירופאיים חייבים להגדיל באופן משמעותי את רמת ההון שלהם. מבחני הלחץ הקרובים שיערכו ע"י הבנק המרכזי באירופה מהווים הזדמנות פז לשיפור השקיפות של מאזן הבנקים ולהפחית את חוסר הוודאות בשוק לגבי איכות נכסי הבנקים", מעריכים. בקרן המטבע מציינים כי הבנקים באירופה צריכים לחתוך בדיבינד כדי להגדיל את הרווחים.