הושלמה עסקת אזורים; הרשי פרידמן בעל השליטה

שלשום הודיע פרידמן למנכ"ל החברה, דוד נצר, ולכל הדירקטוריון (מלבד הדח"צים), ובתוכו היו"ר יורם טורבוביץ', על סיום תפקידם במועד העברת השליטה

בעל הבית החדש בחברת אזורים הוא, החל מהערב, הרשי פרידמן. זאת, לאחר שעיסקת הרכישה הושלמה במשרדי בנק מזרחי-טפחות.

שלשום (ג') הודיע פרידמן למנכ"ל החברה, דוד נצר, ולכל הדירקטוריון (מלבד הדח"צים), ובתוכו היו"ר יורם טורבוביץ', על סיום תפקידם במועד העברת השליטה. במקומם ימונו מנכ"ל ודירקטורים מטעמו של פרידמן.

הסכם למכירת השליטה באזורים נחתם בסוף פברואר, כאשר עבור מניות השליטה שמחזיקה בומלגרין קפיטל (64%) ישלם פרידמן היהודי קנדי 300 מיליון שקל (בדומה למחיר השוק הנוכחי), שמהם 100 מיליון שקל כבר שולמו.

המועמד המוביל להחליף את נצר הוא תמיר פוליקר (46), לשעבר מנכ"ל סונול ונציגו של הרשי פרידמן בישראל. פרידמן עוסק בעיקר בתחומי הפלסטיק והנדל"ן בצפון אמריקה. הוא מחזיק גם בבית מטבחיים כשר וענק ומשקיע בהיי-טק ובתחומים מגוונים נוספים.

עוה"ד יהודית גל-אור וינקי פפר ממשרד קנטור אלחנני טל ושות' ייצגו בעיסקה את בנק מזרחי טפחות. את חברת בוימלגרין קפיטל ייצג עו"ד יורם בונן ממשרד פישר בכר חן וול אוריון ושות'.

מכירת אזורים נכפתה על שעיה בוימלגרין, לאחר שהחברה וגם הוא באופן אישי נקלעו למשבר קשה. את העסקה הוביל הנושה הגדול של החברה, בנק מזרחי-טפחות. בוימלגרין קפיטל סיימה את 2010 בהפסד של 387 מיליון שקל בהמשך להפסדים של 920 מיליון שקל בשנים 2008-2009. לחברה גירעון של כמיליארד שקל בהון העצמי והיא נסחרת ברשימת השימור במחיר המשקף לה שווי של פחות מ-4 מיליון שקל.

הכנסות אזורים צמחו אשתקד ב-49% לרמה של 780.9 מיליון שקל, אך בשורה התחתונה הפסידה חברת הנדל"ן כרבע מיליארד שקל. בסוף 2010 עמד ההון העצמי של אזורים על כ-28 מיליון שקל, לעומת 254.7 מיליון שקל בתחילת השנה, כשהוא מממן פחות מ-1% ממאזן החברה.