פשרה בייצוגית: 5.5 מיליון שקל יוחזרו ללקוחות פרטנר וסלקום

‎הפשרה הושגה בתביעות בגין קבלת מסרונים מאתר "פופיק", אליו צורפו לקוחות ללא הסכמתם

‎‎לקוחות של פרטנר וסלקום יקבלו החזר כולל בסך 5.5 מיליון שקל בגין סכומים שנגבו מהם עבור מסרונים שקיבלו מאתר היכרויות, אליו צורפו ללא הסכמתם - כך נקבע בפשרה שהושגה בשתי תביעות ייצוגיות נגד החברות, ושאושרה בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

‏בבקשות לאשר את הגשת התביעות הייצוגית, נטען כי עשרות אלפי לקוחות של פרטנר וסלקום צורפו לאתר ההיכרויות "פופיק" מבלי שהסכימו לכך.

לאחר הרישום הפיקטיבי לאתר, כך נטען, נשלחו ללקוחות על בסיס יומיומי מסרונים מהאתר על הפעילות שנעשתה לכאורה בחשבון האישי שלהם באתר. עבור כל מסרון חויבו הלקוחות על-ידי החברות הסלולריות בסכום של 5 שקל.

חברות טלכלל וסלקט, שצורפו גם הן כנתבעות, שימשו עבור החברות הסלולריות כספקיות התוכן, והן אלה שהעבירו ללקוחות את שירותי האתר.

השופטת ענת ברון אישרה את הגשת התביעות הייצוגיות, לאחר שלא קיבלה את טענותיהן של סלקום ופרטנר, שניסו לגלגל את האחריות לפתחם של ספקיות התוכן והאתר.

היא קבעה כי העובדה שלקוחות החברות הסלולריות מפקידים בידיהן אמצעים לחיוב חשבון הבנק שלהם, מקימה חובת זהירות מצדן כלפיהם בקשר לגביית תשלום עבור שירותי תוכן.

עוד נקבע כי אין חולק על כך שפרטנר וסלקום שילשלו לכיסן חלק מהתמורה שנגבתה עבור שירותי האתר.

ספקיות התוכן ישיבו הכסף

‏לאחר שאושרה הגשת התביעות, הסכימו חברות הסלולר וספקיות התוכן להגיע לפשרה, לפיה טלכלל וסלקט מתחייבות להשיב לכל לקוח של החברות הסלולריות השבה מלאה של הסכום ששילם בגין מסרונים שקיבל מאתר פופיק, כולל מע"מ והפרשי הצמדה.

ההשבה תתבצע באמצעות חברות הסלולר, והן אף יהיו ערבות לביצועה. הוסכם כי ההשבה תינתן לכל הלקוחות מהם נגבו תשלום עבור קבלת מסרון מהאתר, ללא קשר אם הסכימו לכך או לא.

‏עוד הוסכם כי הודעה על השבת הכספים תינתן ללקוחות בדף החשבון החודשי, או במסרון שיישלח על-ידי ספקיות התוכן, נוסף על כך, ספקיות התוכן יפתחו תיבות קוליות ותיבות דואר, שאליהן ניתן יהיה לפנות בשיחת חינם או בדואר רשום לצורך קבלת ההשבה.

‏בפשרה נקבע עוד כי כל אחד מ-3 התובעים הייצוגיים יקבל 82,500 שקל, ובא-כוחם, עו"ד מיכאל בך, יקבל שכר-טרחה של 770 אלף שקל.‏‎‎‏