אפל תובעת את סמסונג: הגלקסי - העתקה של אייפון ואייפד

אפל טוענת כי סמסונג הפרה פטנטים שלה בתחומי התפעול והעיצוב ■ קו המוצרים גלקסי נשען על תוכנת האנדרואיד של גוגל ■ אפל וסמסונג הן יצרניות הטאבלטים המובילות בעולם

חברת אפל תובעת את חברת סמסונג הדרום קוריאנית בטענה כי העתיקה מהאייפון והאייפד בקו המוצרים שלה, הגלקסי, הנשענים על תוכנת האנדרואיד של גוגל.

לטענת אפל, יצרנית הטלפונים והטאבלטים מסוג גלקסי הפרה את זכויות הפטנט. כמו כן מאשימה אפל את סמסונג בכך שעשתה שימוש בעיצובים הממותגים של האייפון והאייפד.

התביעה הוגשה לבית המשפט הפדרלי באוקלנד, קליפורניה, ביום שישי האחרון.

ההאשמות בדבר הפרות פטנט נוגעות לאופן בו פועלים מוצרי גלקסי, כולל את אופן השימוש הידני במסך המגע. בנוסף טוענת אפל כי סמסונג הפרה את זכויות הפטנט שלה הנוגעות לצבעים ולמבנה המלבני של האייפון והאייפד.

התביעה מציבה את שתי היצרניות הגדולות של מחשבי לוח, האחת מול השנייה, על רקע הזינוק בביקושים למוצר, אשר לדברי אפל צפוי בסופו של דבר לעקוף את מכירות המחשבים האישיים.

מנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס, אשר נשען על חברת סמסונג כיצרנית צ'יפים המשמשים את אפל באייפון ובאייפד, התייחס בעת חשיפת אייפד 2 במארס לסמסונג, ואמר כי החברה היא בין יצרניות הטאבלטים שמנסות להפוך את שנת 2011 ל"שנת ההעתקות".