המפרץ הפרסי כובש את הליגה הספרדית

אחרי הסכם החסות של "קרן קטאר" עם ברצלונה ורכישת מלאגה ע"י שייח' קטארי, חטאפה בדרך לעבור לידיים של שליטי דובאי, בעסקה שמוערכת ב-90 מיליון אירו

קבוצת הכדורגל הספרדית חטאפה בדרך לעבור לידיים ערביות. Royal Emirates Group (REG), חברת ההשקעות השייכת לשייח' מקטום (בתמונה), שליטה של דובאי, אמורה להודיע מחר (ה') על רכישת המועדון עבור סכום של 90 מיליון אירו. כך מפרסם ה"פייננשל טיימס".

בפברואר האחרון דיווחה התקשורת בספרד כי שליטי דובאי ירכשו דווקא את ריאל סראגוסה, קבוצה אחרת מהליגה הספרדית, אבל אתמול הכחישו ב-REG שמדובר על סראגוסה.

ב-REG מתכוונים להוסיף לשמה הרשמי של חטאפה שם נוסף - "קבוצת דובאי". חברת האם REG מורכבת מ-200 חברות בת, שעוסקות בנדל"ן, תיירות, גז ונפט ברחבי המפרץ הפרסי.

חטאפה תהפוך בכך לקבוצה השלישית בליגה הבכירה בספרד שמוחזקת על-ידי בעלים זרים. לפני כשנה היתה מלאגה הראשונה - כשנרכשה על-ידי השייח' הקטארי עבדוללה. אחסן עלי סייד, משקיע הודי, השתלט בינואר האחרון על ראסינג סנטאנדר.

השקעה בולטת נוספת אחרת בכדורגל הספרדי מחו"ל היא הסכם החסות של "קרן קטאר" עם ברצלונה, שיבטיח למועדון הקטאלוני 170 מיליון אירו במשך חמש שנים.

חטאפה, המרוחקת 40 דקות נסיעה מבירת ספרד מדריד, משחקת בליגה הבכירה מאז 2004. בעונה שעברה היא סיימה במיקום שיא מבחינתה - במקום השישי בליגה.