מטיס קפיטל: לא וודאי שנוכל לשלם למחזיקי האג"ח במועד

כך אמר אנגל, מנכ"ל מטיס קפיטל, בהתייחס לאג"ח של החברה הבת פטרו גרופ, המפעילה בארה"ב 331 תחנות דלק וחנויות נוחות ■ החברה חייבת לנושים כ-70 מיליון שקל

מרבית פעילי שוק ההון נוטים "להוריד הילוך" בחג, אך לאסיפת האג"ח של חברת תחנות הדלק פטרו גרופ , שהתקיימה היום במלון סיטי בתל אביב, הגיעו משקיעים מוסדיים ופרטיים ונציגיהם. פטרו גרופ, חברה בת של מטיס קפיטל שבשליטת מוני הראל, מבעלי קבוצת הכדורגל הפועל תל אביב, נקלעה למשבר תזרימי, והנושים להם חייבת החברה כ-70 מיליון שקל חוששים לכספם. האג"ח שלה נסחרת בתשואת זבל של יותר מ-80%.

פטרו גרופ מפעילה בארה"ב 331 תחנות דלק וחנויות נוחות. הזינוק במחירי הדלק, מזג האוויר הקר שהשבית אזורים שלמים וגם ניהול לא כל-כך מוצלח, הביאו לכך שאת 2010 סיימה החברה בהפסד של 12 מיליון דולר. "אין ודאות שנוכל לשלם למחזיקי האג"ח של פטרו גרופ בספטמבר", אמר היום מנכ"ל מטיס קפיטל, אילן אנגל. מדובר בתשלום של כ-5 מיליון דולר.

בדוחות פטרו גרופ הערת "עסק חי" על רקע חשש מחדלות פירעון. מטיס קפיטל תמכה בחברה עד כה, אך גם מצבה אינו מזהיר (הערת "עסק חי" וגירעון של 22 מיליון שקל בהון העצמי) ולכן לא תוכל כנראה להמשיך בכך.

GPM - שבאמצעותה פועלת פטרו גרופ בארה"ב - לקחה בספטמבר הלוואה של 35 מיליון דולר מ-Bayside Capital בריבית גבוהה של 18.5%. "התנאים קשים, אך לא הייתה לנו ברירה - בנק ואקוביה איים עלינו והיינו עלולים למכור את החברה במחיר נמוך", הסביר אנגל באסיפה.

"מוני לקח על עצמו באופן אישי למצוא משקיע או להשיג מימון לחברה. צעד חד צדדי של פירעון מיידי מצד מחזיקי האג"ח יגרום לצעד נגדי של המלווה בארה"ב. לא צריך לתת מכת מוות", הזהיר אנגל.