"בטר פלייס תחל למכור מכוניות חשמליות לקראת אוגוסט"

העיתון "ידיעות אחרונות" מפרסם הבוקר כי החברה סגרה את מרכז המבקרים שלה בגלילות, לקראת שידרוגו למרכז תצוגה ומכירה ראשון ■ חשיפת מחיר המכונית החשמלית - בחודש הבא

פרוייקט המכונית החשמלית שוב מעלה הילוך: חברת בטר פלייס בניהולו של שי אגסי המנוהל בשיתוף החברה לישראל של האחים עופר תחל למכור מכוניות חשמליות כבר לקראת חודש אוגוסט - כך על פי פירסום הבוקר בעיתון "ידיעות אחרונות".

החברה, נכתב, סגרה לאחרונה את מרכז המבקרים שלה בצומת גלילות, וזאת לצורך ביצוע עבודות שדרוג בסופן, לצד מרכז המבקרים, ייפתח במתחם גלילות גם מרכז מכירה ראשון בו יימכר הדגם הראשון אותו תציע החברה ללקוחותיה - רנו פלואנס ZE.

מרכז המכירה, שייקרא "חנות הדגל", ייפתח בתוך מיכל האחסון הענקי בצומת גלילות ששימש בעבר לאחסנת דלק - כאשר מסלול המבחן שבו יכולים הלקוחות להתנסות בנהיגה ברכב החשמלי יישמר.

מחירה הצפוי של המכונית טרם פורסם, וזה צפוי להיחשף בחודש הבא אז תחשוף בטר פלייס גם את חוזי השימוש. כזכור, הבטיח היזם שי אגסי כי עלות השימוש במוצר - רכישה, תדלוק וטיפולים - תהיה נמוכה מעלות השימוש הנוכחית ברכב בנזין. גורם משמעותי נוסף שישפיע על הקנייה מצוי בהטבת המס המשמעותית שתיתנתן לרוכשי כלי רכב חשמליים - 10% מס קנייה בלבד במקום 90% למכוניות "רגילות".

הסכם אסטרטגי בסין

בתוך כך, ביום ה' פורסם ב"גלובס" כי "בטר פלייס" חתמה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם אחת משתי חברות החשמל הלאומיות הגדולות בסין, "SOUTHERN POWER GRID".

החברה הסינית, שבסיסה בגואנגזו, מדורגת במקום ה-156 ברשימת 500 החברות הגדולות של פורצ'ן עם הכנסות, שהסתכמו בשנה שעברה בכ-57 מיליארד דולר. החברה מספקת חשמל לשטח של כמיליון ק"מ רבוע שבו מתגוררים כ-250 מיליון איש. טיבו של שיתוף הפעולה טרם פורסם אולם הוא צפוי להתמקד ככל הנראה בפיתוח טכנולוגיית "רשת חכמה" (SMART-GRID), שיכולה לתמוך בטעינת כלי רכב ובאגירת חשמל, ובפיתוח עמדות טעינה.

העיתונות הסינית מסרה, שככל הנראה שיתוף הפעולה לא יכלול את יישום טכנולוגיית "תחנות החלפת הסוללות" של בטר פלייס.