בוטלה זכייה במכרז בנייה בשווי עשרות מיליוני שקלים ברמלה

נוסח הערבות, שהוצאה מגורם שלישי עבור אטדגי, מעלה חשש לקשיים בעת מימושה

בית המשפט המחוזי מרכז בפ"ת ביטל את החלטת ועדת המכרזים של עיריית רמלה לבחור בחברת "אטדגי אהרון עבודות תשתית" כזוכה במכרז לביצוע עבודות בנייה ואחזקה של מבני הציבור ברמלה, בשווי של עשרות מיליוני שקלים והכריז על חברת הבנייה י.ע.ז, שעתרה נגד זכייתה של אטדגי ודורגה כשנייה בכדאיותה, כזוכה.

השופט אברהם יעקב קיבל את טענותיה של י.ע.ז כי ועדת המכרזים הכשירה את הצעתה של אטדגי באופן בלתי סביר ולמרות שנפל פגם מהותי בהצעתה, בכך שבמקום להוציא ערבות על שמה, צרפה אטדגי ערבות צד ג' עבורה. השופט ציין כי נוסח הערבות, שהוצאה מגורם שלישי עבור אטדגי, מעלה חשש לקשיים בעת מימושה והוסיף כי העובדה שאטדגי הגישה ערבות צד ג', בניגוד לתנאי המכרז, "מעניק לאטדגי יתרון בלתי הוגן על-פני יתר המציעות במכרז, לפי שהוא מעמיד בספק את יכולת המימוש של הערבות ופותח פתח להתדיינות משפטית בעניינה". בנוסף, ציין כי "הוא מעניק לאטדגי יתרון גם על-פני מציעים פוטנציאליים, שנמנעו מלהגיש את הצעותיהם, וייתכן והיו ניגשות למכרז, לו היו יודעים כי ניתן לצרף ערבות צד ג".

בנוסף, קבע ביהמ"ש כי אטדגי לא עמדה בתנאי סף נוסף להשתתפות במכרז, לפיו המציעות נדרשו לצרף להצעותיהן אישור מרו"ח על ביצוע עבודות דומות לאלה שדורש המכרז בהיקף מצטבר של 25 מיליון שקל.