ברקליס ממליץ לנצל החולשה בטבע: תזנק ב-52% ל-70 ד'

ההמלצה מיועדת בעיקר למשקיעים שיחזיקו במניה לפחות עד סוף השנה, כאשר האנליסטים שינו את מודל התימחור וכעת צופים כי רווחי טבע ושווי המניה יקפוץ במחצית השניה של 2011

האנליסטים של ברקליס קפיטל ממליצים, במיוחד למשקיעים לטווח ארוך, לנצל את החולשה הנוכחית במחיר מניית טבע ומעריכים כי שווי המנייה יקפוץ במהלך המחצית השנייה של השנה ובתחילת 2012. מחיר היעד שלהם לטבע נותר 70 דולר המשקף לה פרמייה של מעל ל-52% וההמלצה היא "תשואת יתר" לעומת המלצתם הנייטרלית לסקטור כולו.

לדברי האנליסטים ריצארד סילבר ואן טרימבל נקודת המפתח בטווח הזמן הקצר יהיו דוחות הרבעון הראשון כמו גם תחזיות ההכנסות והרווח שתספק החברה ל-2011. על רקע הדוחות שפרסמה החברה ברבעון הרביעי ודברי ההסבר שסיפקה אז הנהלת החברה, שבאופן חריג היו מאכזבים, אנו מצפים כי דוחות הרבעון הראשון ודברי ההנהלה יהיו הגורם המרכזי אשר ישפיע על המניה בתקופה הקרובה.

האנליסטים של ברקליס משנים את מודל התימחור שלהם למניה וצופים כעת כי ברבעון הראשון תציג החברה רווח למניה של 1.01 דולר, נמוך יותר מההערכה הקודמת שלהם שהיתה לרווח של 1.07 דולר למניה, ובדומה לתחזית שפרסמה החברה אשר בה מצפים בברקליס שטבע תעמוד, צפי זה משקף תחזית צמיחה של 20% ברווחי החברה ב-2011 (תחזית החברה נעה בין רווח של 4.9 ל-5.2 דולר למניה בשנה זו). האנליסטים מזכירים כי טבע צופה כי הרווח הרבעוני למניה יעלה במהלך שנת 2011, כאשר במחצית השניה של השנה תציג החברה רווחיות גבוהה יותר מזו שתציג במחצית הראשונה.

ברבעון השני צופים בברקליס לרווח של 1.17 דולר למניה, ברבעון השלישי ל-1.31 דולר למניה וברבעון הרביעי ל-1.56 דולר למניה, כך שבסה"כ צופים האנליסטים כי טבע תסיים את שנת 2011 עם רווח של 5.05 דולר למניה, בדומה לתחזית הקודמת שפירסמו. מודל רווחיות זה מבוסס על מכפיל רווח של 9.

האנליסטים מציינים שני נושאים נוספים שלהם צפויה להיות השפעה חיובית על החברה. הראשון הוא תוצאות פעילות החברה באירופה והתחזיות שתפרסם החברה, שמתווספים לפעילות החברה בתחום הגנריקה בארה"ב, אשר אליהם יש לשים לב בדוחות הקרובים. בעניין השני שימשוך את תשומת הלב הוא פרטים בעניין החזרה לפעילות ולייצור של מפעל הזריקות של החברה בארווינג שבקליפורניה.