דירקטוריון רציו החליט לצאת להנפקה: יפרסם הצעת מדף

נציין כי ההערכות הן כי שותפות חיפושי הנפט תנסה לגייס כ-200 מיליון שקל, על מנת שתוכל לממן את חלקה היחסי בפיתוח קידוח "לוויתן" בו היא מחזיקה ב-15%

דירקטוריון השותף הכללי בשותפות רציו החליט היום החלטה עקרונית לפעול לגיוס הון לשותפות, באמצעות הנפקה לציבור בדרך של הצעה אחידה. זאת, על פי דוח הצעת מדף אשר בכוונת השותפות לפרסם, אשר יהיה מבוסס על תשקיף המדף שפירסמה השותפות ב-26 במאי 2009.

השותפות ציינה בהודעה שמסרה לבורסה הערב (ה') כי ההנפקה כפופה לקבלת כל האישורים הנדרשים על פי דין ובכלל זה, החלטה סופית של דירקטוריון השותף הכללי ודירקטוריון השותף המוגבל בקשר עם תנאי ומבנה ההנפקה ובקשר עם פרסום דוח הצעת המדף. בנוסף ההנפקה כפופה לקבלת אישור הבורסה לני"ע בת"א לרישום למסחר של ני"ע.

נציין כי ההערכות בשוק הן כי רציו תנסה לגייס כ-200 מיליון שקל, על מנת שתוכל לממן את חלקה היחסי בפיתוח קידוח "לוויתן" בו מחזיקה השותפות ב-15%.

לפני חודשיים דיווחו השותפויות ברישיון, כי עלויות הקידוח יגדלו בכ-40 מיליון דולר בשל התמשכותו, וכי עלות קידוח האימות שכבר החל, "לוויתן 2", נאמדת בכ-70 מיליון דולר.

הקידוח למטרות הנפט ב"לוויתן" הופסק באחרונה בשל בעיות תפעוליות. הגיוס, שצפוי להתבצע בהנחה על מחיר השוק, ייעשה עוד בטרם ידעו המשקיעים האם קיים נפט בשכבות התחתונות של מבנה "לוויתן".

בשיחת האנליסטים שקיימה היום חברת נובל אנרג'י לאחר פירסום דוחותיה, מסר מנכ"ל החברה צ'ק דיוידסון כי הקידוח העמוק ב"לוויתן" צפוי להתחדש ברבעון השלישי של השנה, לאחר שהציוד הנדרש יגיעה בחודש יוני.