עכשיו נזכרו? אחרי 154 הרשעות נשלל רישיון עבריין תנועה

בית המשפט לתעבורה אישר בהחלטה תקדימית שלילת רישיון ל-5 שנים של עבריין תנועה סדרתי ■ הנאשם צבר 154 הרשעות בעבירות תנועה, 30 מהן ב-5 השנים האחרונות

עכשיו נזכרים? בית המשפט לתעבורה אישר בשבוע שעבר בהחלטה תקדימית שלילת רישיון של עבריין תנועה סדרתי המוכר מזה שנים. אמנם מדובר בהחלטה המהווה אסמכתא למשרד התחבורה לשלול את רישיונם של עברייני תנועה סדרתיים, אולם עולה השאלה - מדוע הדבר לא התרחש מוקדם יותר?

בית המשפט לתעבורה אישר בשבוע שעבר את שלילת הרישיון שהטילה רשות הרישוי על עבריין תנועה שצבר 154 הרשעות, כ-30 מהן ב-5 השנים האחרונות. אישור שלילת הרישיון על-ידי בית המשפט מהווה אסמכתא תקדימית לשלילת רישיונם של עברייני תנועה סדרתיים על-ידי משרד התחבורה.

"נפעל בכל האמצעים העומדים ברשותנו כדי להוריד מהכביש נהגים מועדים לפורענות", אמר שר התחבורה ישראל כץ, והוסיף כי "המזלזלים בחוק מסכנים את עצמם ואת הנהגים והולכי הרגל".

כץ ציין כי בעקבות התקדים המדובר, צפויים להישלל בשבועות הקרובים רישיונם של עשרות נהגים נוספים שצברו עבירות תנועה רבות.

בהמשך לכך הודיע היום (א') משרד התחבורה כי שלל עד כה את רישיונם של עשרות עברייני תנועה סדרתיים שצברו 30 עבירות תנועה או ביצעו 5 עבירות חמורות ב-5 השנים האחרונות.

נציין כי ברקע המקרה המדובר עומדת תקנה חדשה שאושרה על-ידי שר התחבורה, הגורסת כי נהג שצבר במהלך 5 השנים האחרונות 30 עבירות תנועה או ביצע 5 עבירות חמורות - יישלל רישיונו לתקופה של 5 שנים.