עושים סדר בבלאגן: פייסבוק מקימה אתר לאנשי פרסום

מטרת האתר היא לשרת סוכנויות פרסום שמחפשות להקים ולתפעל עמוד מוצלח בפייסבוק

פייסבוק השיקה לאחרונה אתר שנקרא facebook-studio.com, ובמסגרתו יכולים מנהלי הקריאייטיב בסוכנויות הפרסום לשתף ביניהם רעיונות, להגיב על קמפיינים וללמוד כיצד ליצור עמוד מוצלח למותג. האתר מכוון לשרת סוכנויות, חברות יחסי ציבור וחברות אסטרטגיית מדיה.

לדברי בכירים בפייסבוק, המהלך מהווה צעד ראשון במשא-ומתן בין פייסבוק לבין עולם הפרסום הקריאייטיבי. עד היום לא התערבה פייסבוק בעבודת הסוכנויות והרשתה להן לנווט בחופשיות ברשת החברתית.

לדברי בלייק צ'נדלי, ראש החטיבה החדשה לקשר עם הסוכנויות בחברה, "אנחנו חייבים לחבור לסוכנויות באופן טוב יותר". לדבריו, האתר יתמקד בנהלי עבודה מיטביים ויתמקד בקמפיינים האיכותיים שיעלו יוצרי התוכן עצמו.

בחודש אוגוסט שכרה החברה צוות עובדים לעבודה על היחסים עם הסוכנויות. הצוות נפגש עם בכירי ענף הפרסום בששת החודשים האחרונים בכדי לברר מה הם צריכים.

במקביל להשקת האתר עורכת פייסבוק סדרת אירועים בשם "סטודיו לייב" - סשנים להצגת מדיניות פרסום מוצלחת ויצירתיות בפתרון בעיות.

הסוכנויות מברכות על המהלך, אולם בעתיד ישאפו כמובן לשיתוף-פעולה הדוק יותר. "מעבר לסטודיו - המהווה צעד ראשון מצוין - אנחנו מקווים שפייסבוק 'יפתחו עוד את הקימונו' באזורים כגון פיתוח מוצר, בכדי שנוכל לספק ללקוחותינו תוכניות חכמות ומשולבות יותר", אומרת שרה הופסטר, סגנית הנשיא ב-360i שעבדה בעבר עם קוקה-קולה, קראפט פודס ובראבו.

לדברי ג'זמין סמרסט, המפקחת על האסטרטגיה בסוכנות Pereira & O'Dell, "הכלים והמוצרים שמפתחת פייסבוק מפיצים מידע בנוגע לפלטפורמה של החברה, ואלה לא רק שיגרמו לה להיראות פחות מפחידה, אלא אף יעודדו את המותגים להשתמש בפלטפורמה באופן נרחב יותר ואף לעשות עליה ניסויים".