צבי בר התפטר מהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז ת"א

זאת על רקע החלטת הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום בגין לקיחת שוחד בסך יותר מ-2 מיליון שקל מיזמי נדל"ן, הלבנת הון, זיוף והפרת אמונים, שיבוש מהלכי משפט ועבירות מס

ראש עיריית רמת-גן, צבי בר, הודיע היום (ב') לוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז תל-אביב על התפטרותו מהוועדה. זאת על רקע החלטת הפרקליטות מהשבוע שעבר להגיש נגד בר כתב אישום, בכפוף לשימוע, בעבירות של לקיחת שוחד בסך יותר מ-2 מיליון שקל, הלבנת הון, זיוף והפרת אמונים, שיבוש מהלכי משפט ועבירות מס.

‏כזכור, בינואר האחרון פורסם באתר "גלובס" כי בדיון בבג"ץ הודיע בא-כוחו של בר, עו"ד נבות תל-צור, כי אם יוחלט על-ידי הפרקליטות או היועץ המשפטי לממשלה על הגשת כתב אישום נגד בר, בכפוף לקיום שימוע - בר יתפטר מחברותו בוועדה המחוזית.

עו"ד תל-צור מסר הודעה זו בדיון שנערך בזמנו בעתירה שהוגשה בבקשה להורות לבר להשעות את עצמו מתפקידו כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה רמת-גן ומחברותו בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה. בג"ץ, כזכור, דחה עתירה זו.

‏מתפקידו כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה התפטר בר כבר בחודש נובמבר 2010.

בר מכהן כראש עיריית רמת-גן זה 22 שנה, והחשדות נגדו מתייחסים לפעולות שביצע בשנים 2003-2008.

לפי הראיות שבידי הפרקליטות, בר לקח שוחד, בתפקידו כראש העירייה, מ-5 יזמי נדל"ן ברמת-גן ובמחוז תל-אביב, במסגרת 4 פרשיות שונות.

בשבוע שעבר הודיעה המחלקה הכלכלית בפרקליטות לעורכי דינם של יזמי הנדל"ן כי גם נגדם הוחלט להגיש כתבי אישום בכפוף לשימוע, בעבירות של מתן שוחד לבר בתמורה לקידום פרויקטים נדל"ניים שבהם יש להם אינטרסים כלכליים, וכן בגין הלבנת הון.

‏בעיריית רמת-גן אישרו את דבר התפטרותו של בר מחברותו בוועדה המחוזית. בכך מסיר בר את מעורבותו התכנונית בכל הקשור לעירו, הן ברמה המקומית והן ברמה המחוזית.