סקר מוניטין בארה"ב: גוגל במקום הראשון, אפל רק חמישית

ע"פ סקר של חברת הדירוג האריס אינטראקטיב, המדרג את המוניטין של 60 התאגידים הגדולים ביותר בארה"ב ■ ג'ונסון אנד ג'ונסון שנייה, ברקשייר הת'אוויי רק רביעית

חברת המידע והדירוג העסקי האריס אינטראקטיב, פרסמה היום (ב') את תוצאות סקר המוניטין התאגידי השנתי שלה, המעריך את המוניטין של החברות הגדולות ביותר בארה"ב. מהסקר עולה כי ענקית הטכנולוגיה גוגל נמצאת במקום הראשון בדירוג המוניטין שלה, בעוד חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון ממוקמת במקום השני.

שתי החברות עקפו בדירוג את תאגיד הענק של איל ההשקעות וורן באפט, ברקשייר הת'אוויי , שנפל מהמקום הראשון בשנת 2010 למקום הרביעי בלבד השנה. עוד מהסקר, ניכר כי המוניטין של מרבית הבנקים הגדולים השתפר ביחס לשנה שעברה, והמוניטין של חברות הטבק והסיגריות הגדולות ירד.

גוגל, בעלת מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם, עלתה למקום הראשון על רקע תוצאות כספיות חיוביות והאהדה הציבורית לעובדיה. למקום השלישי הגיעה חברת הפלטפורמות הטכנולוגיות 3M , ובמקום החמישי - ענקית הטכנולוגיה אפל , אשר מהווה החברה הטכנולוגית בעלת ערך השוק הגדול ביותר בארה"ב.

הסקר של חברת האריס כלל 30,000 משתתפים שענו עליו באינטרנט, ודירגו בעיניהם את המוניטין של 60 מהחברות המוכרות ביותר בשוק האמריקאי. חברת הביטוח AIG הגיעה למקום האחרון, בעוד יצרנית הרכב טויוטה חוותה את הנפילה החדה ביותר בדירוג - ממקום 20 בשנה שעברה, למקום 43 השנה.