פורטל וואלה משנה פוקוס: משיק מחדש את עמוד הבית

המטרה היא לחזק את מעמד הפורטל כאתר חדשות ולהתחרות יותר ב-ynet ■ העיצוב החדש יצור בידול בין הכתבות לבין השירותים שמציע הפורטל

פורטל האינטרנט וואלה השיק היום (ג') גירסת בטא חדשה לעמוד הבית של האתר, במטרה לתת דגש רב יותר על תכני האתר ובפרט החדשות, ולייצר בידול בין כתבות התוכן לבין השירותים השונים שוואלה מציעה לגולש. העמודים הפנימים של האתר נותרו ללא שינוי.

מדובר בשינוי עיצובי משמעותי, במסגרת הניסיון של וואלה לחזק את מעמדה כאתר חדשות. הפעם האחרונה שוואלה השיקה עיצוב חדש לעמוד הבית הייתה ב-2008, אולם אז היה מדובר במתיחת פנים בלבד. כעת מדובר בשינוי עיצובי משמעותי, במסגרת הניסיון של וואלה למתג את עצמה כאתר חדשות שיכול להתחרות גם ב-ynet וגם ב-mako, שנהנה מטראפיק חזק הודות לאזור החדשות של ערוץ 2.

שינוי בשדרה המרכזית

יש לציין כי וואלה משקיעה בשנתיים האחרונות משאבים מרובים לחיזוק דסק החדשות שלה ושדרוג מערך הווידיאו של האתר, אולם היא מתקשה להתחרות בדומיננטיות של ynet. העיצוב החדש מאותת על כך שוואלה עוד לא אמרה את המילה האחרונה, ובכוונתה למתג את עצמה גם כאתר חדשות מוביל ולא רק כפורטל עשיר בשירותים נלווים.

ההבדל המרכזי בעמוד הבית החדש הוא השדרה המרכזית. בעיצוב החדש, הפוקוס ניתן על עולמות התוכן של האתר, המוצגים ביתר בולטות בעמוד הבית, בעוד שמגוון השירותים והכלים של וואלה וחברות-הבת שלה - כגון אתר הלוחות יד2, אתר השוואת המחירים "כמה", וואלה שופס ואתר חיפוש העבודה ג'וב סיטי - הוסטו לצידו השמאלי של העמוד.

וואלה אתר חדש
 וואלה אתר חדש

בעמוד הבית הקודם, יש לציין, הפוקוס העיקרי ניתן דווקא לשירותים מוספים שמציעה וואלה, כדוגמת אזור הווידיאו המשותף של וואלה ו-yes או הרשת החברתית מקושרים, וכן על מדורים פרסומיים, ופחות על התכנים הטקסטואליים של האתר.

כך, בחלקו העליון של העמוד מוצגת כותרת ראשית בולטת, ומתחתיה 4 ידיעות חדשותיות נוספות מכלל ערוצי התוכן של וואלה. לאחר מכן מוצגות בוקסות המפנות למדורים השונים של וואלה, בהם תרבות ובידור, כלכלה וספורט.

בגירסה החדשה נכלל גם מנוע החיפוש החדש (המבוסס על גוגל) שהושק לאחרונה, לאחר שוואלה סגרה את שירות הפרסום שלה - וואלה אדוונטג'.

לדברי אילן ישועה, מנכ"ל וואלה, "במהלך השנים היו שינויים ושדרוגים אבולוציוניים, אולם הפעם מדובר ללא ספק בשינוי הגדול ביותר שנערך בעמוד הבית מאז הקמת החברה. העמוד החדש עונה על התפתחויות המשמעותיות שחלו באינטרנט בשנים האחרונות, והוא תוכנן ועוצב בהתבסס על מחקר מקיף של העדפות הגולשים".

על-פי סקר TIM לחודש מארס, וואלה מדורגת במקום ה-3 (אחרי גוגל ופייסבוק), עם שיעור חשיפה שבועי של 66.9%.

לדברי וואלה, בעמוד הבית של האתר מבקרים מדי חודש למעלה מ-5 מיליון גולשים.

לינק לאתר החדש: http://ww2.walla.co.il/