אפריקה בוחנת ארגון מחדש של החוב על מגדל הקריה

בחודש ינואר 2009 חתמה אפריקה על חוזה למכירת 51% מההחזקות שלה במגדל הקריה לקרן בריטית תמורת כ-500-400 מיליון שקל

בהנהלת קבוצת אפריקה , שבשליטת לב לבייב, בוחנים ארגון מחדש לחובות החברה על "מגדל הקריה" שממוקם בסמוך למרכז עזריאלי בתל-אביב.

מגדל הקריה, הממוקם ברחוב קפלן פינת דרך בגין בתל אביב, מתנשא לגובה של 36 קומות משרדים והוא כולל גם שש קומות חנייה. המגדל, ששטחו הכולל הוא כ-72 אלף מ"ר, הוקם בשנת 2005 על ידי אפריקה ישראל וחברת מנרב. במקור היה המגדל אמור לכלול 26 קומות בלבד שהיו מיועדות למשרדי ממשלה, אולם היזמים החליטו להוסיף 10 קומות ולשווקן למגזר הפרטי.

בחודש ינואר 2009 חתמה אפריקה על חוזה למכירת 51% מההחזקות שלה במגדל הקריה לקרן בריטית תמורת כ-500-400 מיליון שקל. אפריקה נכסים רכשה במאי 2007 50% מהזכויות שלה בחברת מחצית היובל משותפתה להקמת הבניין, מנרב, ב-517.5 מיליון שקל.

מחזור החוב על יתרת ההחזקה של אפריקה במגדל (49%) באמצעות הלוואה חדשה מגופים מוסדיים שיקבלו בתמורה את ההכנסות הצפויות מהמגדל בשנים הקרובות יאפשר לאפריקה לפרוע את יתרת החוב לבנק הפועלים, להגדיל את קופת המזומנים ולהקטין את תשלומי הריבית התקופתיים על ההלוואה. ייתכן גם שאפריקה תמכור בסופו של מו"מ את ההחזקה שלה במגדל.

אתמול דיווחנו כי אפריקה מובילה קבוצה שמתמודדת בפרויקט "עיד הבה"דים" בנגב. בקבוצה זו נמנות גם אלקטרה, אלטל שמקבוצת אלול תמרינד ונס טכנולוגיות. חלקו הראשון של הפרויקט מוערך בעלות של בעלות של כ-2.5 מיליארד שקל.