מיכאל גרדוש יחליף את יעקב מימרן כממונה על ענייני הנפט

ד"ר גרדוש יחליף בתחילת יוני את ד"ר יעקב מימרן אשר יוצא לגמלאות לאחר 43 שנים בשירות הציבורי ■ לגרדוש ניסיון של עשרות שנים בעבודה גיאולוגית ופיזית בתחום חיפושי נפט וגז טבעי

שר התשתיות הלאומיות, עוזי לנדאו, הודיע היום (ד') על מינויו של ד"ר מיכאל גרדוש לממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות הלאומיות. ד"ר גרדוש יחליף בתחילת יוני את ד"ר יעקב מימרן אשר יוצא לגמלאות לאחר 43 שנים בשירות הציבורי.

עוזי לנדאו, שר התשתיות הלאומיות: "הבחירה בד"ר מיכאל גרדוש, הייתה קשה, כיוון שמדובר בבחירה בין טובי האנשים בתחום. גרדוש נבחר בהיותו בעל ניסיון של עשרות שנים בעבודה גיאולוגית ופיזית בתחום חיפושי נפט וגז טבעי. בפני יחידת הנפט במשרד התשתיות הלאומיות עומדות משימות ברמה הלאומית בכל הקשור למשק האנרגיה, משימות שלהן השלכות כלכליות אשר השפעתן על מצב המשק הישראלי אינה מוטלת בספק. יחידת הנפט תמשיך להוביל את משק האנרגיה גם בעשורים הבאים".

ד"ר גרדוש התחיל את הקריירה המקצועית שלו כגיאולוג וגיאופיסיקאי בחברת הנפט הלאומית לישראל בשנת 1990. בתפקידו זה עסק בחיפושי נפט בבקע ים המלח ומשור החוף של ישראל והיה שותף לתגליות נפט באזורים אלה. בשנת 1997 הצטרף למכון הגיאופיסי לישראל בו עסק במחקר גיאופיסי וגיאולוגי של תת הקרקע באזורים שונים בארץ ובעולם. במסגרת עבודתו זו ביצע מחקר מקיף של כל מזרח הים התיכון, אשר תרם רבות להבנת מבנה והתפתחות האזור. מחקר זה משמש את קהילת המחפשים והיווה בסיס להערכת פוטנציאל הנפט והגז שנערך לאחרונה בידי המכון הגיאולוגי האמריקאי אשר צופה את קיומן של כמויות משמעותיות של הידרוקרבונים במזרח הים התיכון.

בשנים 2008-2009 שימש כעמית מחקר במחלקה לגיאולוגיה באוניברסיטת קולרדו בבולדר, בה עסק בין השאר בהבנת מנגנוני פזור של חולות במים עמוקים, עבודה בעלת השלכות על מציאת סלעי מאגר בשטחי הים של ישראל.

בשנת 2010 הצטרף למינהל רישוי אוצרות הטבע במשרד התשתיות הלאומיות כמנהל תחום גיאופיסיקה. בתפקידו זה שותף בגיבוש מדיניות ונוהלים של המשרד נוכח תגליות הגז האחרונות.