מנכ"ל חדש לקופ"ח מאוחדת: ד"ר אשר אלחיאני

אלחיאני כיהן קודם לכן כמנהל ביה"ח מאיר בכפר סבא ■ חרדים טוענים: מאוחדת נכנעה לאיום לנטישה המונית - ולא מינתה הרופא שיצא נגד "האם המרעיבה"

ועדת האיתור למנכ"ל קופ"ח מאוחדת, בראשות השופטת בדימוס ברכה אופיר-תום, בחרה אתמול (ג') בד"ר אשר אלחיאני לתפקיד.

אלחיאני (59) הוא מנהל בית החולים מאיר בכפר סבא, ומי ששימש בעבר כמנהל מחוז מרכז בשירותי בריאות כללית וכסגן מנהל בית החולים סורוקה. הוא מומחה לרפואת משפחה בהכשרתו ובוגר תואר שני במנהל ציבורי מאוניברסיטת הרווארד.

מינויו של אלחיאני כבר מעורר סערה קטנה, בעקבות טענות במגזר החרדי שלפיהן הוא נבחר בעקבות לחץ של "העדה החרדית" בירושלים ולאחר שוועדת האיתור דירגה אותו במקור רק במקום השני. באתר האינטרנט "בחדרי חרדים" נטען אמש כי בוועדת האיתור העדיפו את ד"ר יאיר בירנבאום, המשנה למנכ"ל ביה"ח הדסה, אולם נכנעו לכאורה לאיום מצד העדה החרדית לנטישה המונית של הקופה. האתר מביא ציטוט מפי קמב"ץ העדה, יואליש קרויס, שאמר כבר לפני כמה ימים: "מתארגנת שורה של רבנים לחתימה על עצומה הקוראת להחרים את קופת החולים".

הזעם של העדה החרדית כלפי ד"ר בירנבאום החל לפני כשנה וחצי, עם פרסומה של פרשת "האם המרעיבה". בירנבאום, חובש כיפה בעצמו, ניצב בחזית המאבק של ביה"ח הדסה כנגד האם החרדית שהרעיבה על פי החשד את ילדיה, ואף נתפס כמי שעודד את הגשת התלונה למשטרה בעניין.

בקופת חולים מאוחדת, לעומת זאת, מבטלים את הטענות על הסף: "מאוחדת דוחה נחרצות כל ניסיון של גורם כלשהו לנכס לעצמו השפעה על תהליך הבחירה במנכ"ל החדש. דירקטוריון הקופה בחר בד"ר אלחיאני פה אחד, לאור התפיסה האסטרטגית שהציג, להחזרת הקופה למעמדה המוביל הן ברמה הרפואית והן ברמת השירות למבוטח. כמו כן הוא נבחר גם לנוכח ניסיונו המוכח והמוצלח להוביל תהליכים ברפואת הקהילה". בקופה הודו כי היו ערים לטענות ולאיומים של העדה החרדית, אך מבהירים כי הדבר לא השפיע על הוועדה.