המאבק בין דני לדניאלה - בראש דירוג הפרסומות הזכורות

גיאוקרטוגרפיה: בראש דירוג האהובות נמצאת הפרסומת של ארגון אל"ה לעידוד המיחזור

הפרסומת של שטראוס, באמצעות משרד שלמור-אבנון-עמיחי, מטפסת לראש מדד הפרסומות הזכורות, עם שיעורי זכירה גבוהים מהממוצע החצי שנתי.

קמפיין זה מנסה לשחזר את ההצלחה של הקמפיין "בפלות או וופל", ולהביא למעורבות גבוהה של הציבור במוצרי החברה.

ד"ר רינה דגני, יו"ר קבוצת גיאוקרטוגרפיה, מציינת כי מטרת הקמפיין היא ליצור קשר אסוציאטיבי חזק בין מעדני החלב לתקופת הילדות המאושרת, כאשר מתקיימת "המשכיות דורית" - הילדים של היום מתלהבים מאותם המעדנים שאהבו הוריהם בילדותם - דני ודניאלה.

הקמפיין הנוכחי של שטראוס מנסה להשיב "אש" לקמפיין של תנובה, שממצב את מעדן החלב "יופלה שטוזים מוקצף" כמוצר הפונה לילדים.

אחרי הפוגה של כמעט חצי שנה, סלקום מעלה קמפיין פרסומי חדש לאוויר, שמשלב את הפרזנטורית שחר פאר. הקמפיין זכה לשיעורי אהדה נמוכים יחסית, כשחלק גדול מהציבור לא אהב את הרעיון של ספורטאית מצטיינת "המושפלת" לעיני כל. זאת להבדיל מקמפיינים המשלבים קומיקאים במצבים קומיים (ואף מביכים), שבדרך-כלל זוכים לאהדה גבוהה בציבור.

הפרסומת של ארגון אל"ה, באמצעות יהושע TBWA, מזנקת לראש מדד הפרסומות האהובות, למרות מיקומה הנמוך במדד הזכירות. הפרסומת מציגה שיעורי אהדה גבוהים מהממוצע החצי-שנתי.

מעניין לציין שהציבור ממשיך להכניס לדירוג את הקמפיינים של בנק הפועלים ובנק מזרחי-טפחות, למרות שאלה כבר לא משודרים.

הפרסומת לסלקום, באמצעות מקאן-אריקסון, היא המושקעת ביותר מבחינה תקציבית מבין הפרסומות ששודרו בשבוע האחרון. לפי נתוני יפעת, סך ההשקעה בה עומד על כ-1.3 מיליון דולר.

בענף הפרסום ניכרת הפוגה זמנית אחרי חג הפסח. מספר הפרסומות והחסויות בשבוע האחרון עמד על 229, פחות מהממוצע השנתי שהוא יותר מ-250 לשבוע. גם סך התקציבים שהושקעו בקמפיינים השבוע נמוך במיוחד, ועומד על כ-36 מיליון דולר.

דני או דניאלה
 דני או דניאלה