טמירה ירדני משיקה תוכנית חינוכית - "הפעם ללא SMS'ים"

התוכנית "אלוף העברית", שתשובץ בפריים-טיים של זכיינית ערוץ 2 קשת, נועדה לקדם את השפה העברית בקרב ילדים ■ ירדני: "החלום שלי הוא להפוך את השפה למשהו נחשק וסקסי"

במהלך צילומי העונה התשיעית של "כוכב נולד", מתפנה טמירה ירדני להשיק תוכנית חדשה. גם הפעם מדובר במעין תחרות כישרונות, אולי אף אפשר לקרוא לזה ריאליטי. אלא שהפעם, לדברי המפיקה העומדת בראש טדי הפקות, מדובר בתוכנית חינוכית.

"אלוף העברית" אמנם תשובץ בפריים-טיים של קשת, והזכיינית השקיעה 4 מיליון שקל בתוכנית, אך ירדני משוכנעת כי זה המקום הטבעי לתחרות מהסוג שהיא משיקה.

הרעיון נולד במהלך צילומי "כוכב נולד". "אני נפגשת עם עשרות אלפי בני-נוער, והתחלתי להבין שיש בעיה עם השפה העברית", אומרת טמירה ל"גלובס". "החלום שלי הוא להפוך את השפה למשהו נחשק וסקסי, וחשבתי שבמסגרות שלנו, השיווקיות, אפשר לעשות את זה".

במסגרת התוכנית החדשה, שזכתה היום (ה') ליריית הפתיחה באירוע שנערך במשרדי קשת בהשתתפותו של שר החינוך גדעון סער, תתקיים תחרות כלל-ארצית בין ילדים מ-80 בתי-ספר, ואלה יתחרו על כישורים יוצאי דופן בשפה העברית - מעין גירסה מקומית לתחרויות האיות המפורסמות בארצות-הברית.

"הם יתחרו בחריזה ובהשלמת מילים בין היתר", מספרת ירדני, ומבטיחה כי אלמנט הריאליטי, שחוזק השנה ב"כוכב נולד", יבוא גם פה לידי ביטוי. "נראיין 600 ילדים ונבחר ילדים לעקוב אחריהם - נעבור איתם בחינה וחצי גמר וגמר, ונראה איך ילדים חיים במקומות שונים במדינה. עשינו פיילוט, ויצא מרגש. אני חושבת שנצליח להביא משהו משעשע ומרגש".

בסך-הכול ישודרו 7 תוכניות, והתוכנית, פרי פיתוחה של ירדני יחד עם יואב צפיר, אמורה לעלות לקראת דצמבר השנה.

"זה לא באמת מסחרי, אבל צריך להיות משווק ומופק למשהו שיתחשק לילדים להשתתף בו, שהילדים שיראו ירצו גם הם להגיע לשם", אומרת ירדני, "ב'כוכב נולד', הרבה פעמים אנחנו שואלים מתמודדים מה אתה רוצה להיות, והם אומרים להיות 'מפורסם'. אני רוצה להכניס החינוך למטרה לחייהם של הילדים. מה רע שאדם ירצה להצליח בחידון שעניינו עברית?".

הזוכים במקומות הראשונים יקבלו מלגות ארוכות שנים, וירדני דוחה טענות על ניצול של ילדים לצרכי רייטינג. "אין גלגל, אין הצבעות ב-sms, אין כלום" היא אומרת, "לא מצלמים בתוך בתי-הספר, הכול מתקיים במתנ"סים ויהיה נקי ותמים. ילד עושה בחינה בעברית, וכל מה שהוא עושה זה ללמוד, כמו שהוא עושה תמיד - זה ידע, איש לא יעליב אותו או יצחק עליו, הכול באהבה. הילדים לא צריכים להיות סלבריטי, הם צריכים ללמוד".