ראג' רג'רטנאם הורשע במסחר לפי מידע פנים והונאת ני"ע

רג'רטנאם, מייסד גליאון גרופ, הורשע נשבוע ב-14 סעיפים של מסחר לפי מידע פנים והונאת ני"ע - צפוי למעל 20 שנות מאסר ■ גרף רווח בשל 64 מיליון דולר מטיפים על מניות

ראג' רג'רטנאם, מייסד גליאון גרופ, הורשע ביום ד' האחרון במסחר לפי מידע פנים והונאת ניירות ערך בארה"ב. רג'רטנאם הורשע בכל 14 הסעיפים בהם הואשם.

רג'רטנאם הורשע בניהול רשת של מידע הכוללת בנקאים, יועצים, בכירים בחברות, סוחרים ואף דירקטורים בבנק ההשקעות גולדמן זאקס - וכי ניצל את המידע שהיה ברשותו על חברות מסוימות, כדי לגרוף רווחים בסך 63.8 מיליון דולר ממסחר במניותיהן. ג'ון דאוד, עורך דינו של רג'רטנאם, הודיע כבר כי יערער על ההחלטה.

רג'רטנאם, 53, אזרח אמריקני ממוצא סרי-לנקי, נעצר באוקטובר 2009, במסגרת רצף של הגשת כתבי אישום פליליים נגד 26 סוחרים לשעבר, מנהלים לשעבר ועורכי דין על ידי ממשלת ארה"ב. את הרווחים הלא חוקיים גרף רג'רטנאם באמצעות טיפים על מניות בסיוע רשת המידע המדוברת שלו, מ-2003 ועד מארס 2009. לפני חשיפת הפרשה הייתה גלאון, שהפסיקה את פעילותה ב-2009, בין עשרת קרנות הגידור הגדולות בעולם.

רג'רטנאם הורשע בחמישה סעיפים של קשירת קשר לביצוע עבירה ובתשעה סעיפים של הונאת ניירות ערך - כאשר על כל אחד מסעיפי ההונאה הוא צפוי לעונש מקסימלי של 20 שנות מאסר, בעוד שהעונש המקסימלי על קשירת קשר הוא 5 שנות מאסר. רג'רטנאם ישוחרר בערבות עד לחריצת גזר דינו ב-29 ביולי.