ענתבי מחפש מחליף לאורן חנוכה מדש גמל

חודשיים לאחר כניסתו של ידין ענתבי לתפקידו כמנכ"ל דש, הוא מתחיל לבנות כוורת ניהולית: החל לאייש באחרונה את התפקידים הבכירים בבית ההשקעות

חודשיים לאחר כניסתו של ידין ענתבי לתפקידו כמנכ"ל דש, הוא מתחיל לבנות כוורת ניהולית: ל"גלובס" נודע, כי ענתבי מראיין מועמדים לתפקיד מנכ"ל קופות הגמל במקומו של אורן חנוכה, שצפוי לעזוב בספטמבר הקרוב.

נציין כי חנוכה נחשב לנושא משרה בכיר, ועל כן בדש-איפקס - החברה-אם שבבעלות קרן BRM של אלי ברקת, ובניהול עידו נויברגר וויקטור שמריך - היו צריכים לדווח על עזיבתו הצפויה, אך לא עשו זאת עדיין. הסבר אפשרי לכך הוא, שחנוכה טרם הודיע רשמית על עזיבתו, למרות שזאת באוויר כבר זמן רב, ובמיוחד מאז שמנכ"ל דש הקודם, קובי לוינסון, עזב את תפקידו. מדש נמסר, כי היא אינה נוהגת להגיב על מינויים.

בנוסף, ענתבי אייש באחרונה את משרת סמנכ"ל השיווק, שלא הייתה קיימת בדש. לתפקיד מונתה לושי ברנד, ששימשה כמנהלת שיווק AIG ישראל, ולפני כן שימשה בתפקיד דומה בפריזמה.

חנוכה, 41, נחשב למנכ"ל מצוין, והוא חתום על הצלחת דש גמל, יחד עם לוינסון. דש גמל, המנהלת 22 מיליארד שקל, צמחה בתוך שנים ספורות בקצב דו-ספרתי. כמעט תמיד היא הובילה את טבלת הגיוסים, וגם ביצועי הקופות שלה היו בדבוקה העליונה. לכן מציאת מחליף לחנוכה אינה משימה פשוטה, בוודאי לאור התחרות הגבוהה בשוק הגמל, והמחסור במנהלים איכותיים ומנוסים בתחום.

חנוכה מונה לתפקיד במארס 2004, כשדש גמל ניהלה 3.2 מיליארד שקל. בסוף שנת 2005, ערב רפורמת בכר, ניהלה דש גמל כבר 6 מיליארד שקל, וכעבור ארבע שנים, בדצמבר 2009, נוהלו על ידי החברה יותר מ-19 מיליארד שקל. כל זאת כתוצאה מצמיחה אורגנית, כמעט ללא רכישות.

הצלחתו של חנוכה תורגמה למספרים, ולכיסו הוא משלשל מדי חודש שכר בסיס של 55 אלף שקל, לא כולל מענקים על הישארותו בתפקיד ובונוסים אחרים. כך, שכרו בשנה האחרונה עמד על 5.3 מיליון שקל, רובם בונוס.

בנוסף, חנוכה מימש ב-2008 אופציות ל-3% ממניות דש גמל תמורת 18 מיליון שקל, ועם עזיבתו הוא יהיה זכאי למענק נוסף, בגובה חמש משכורות.