אובמה: נפעל באופן מיידי להגדלת תפוקת הנפט בארה"ב

נשיא ארה"ב: "אין ספק שהעלייה במחירי הדלק הינה אחת מהבעיות הגדולות ביותר שלנו בחודשים האחרונים" ■ "ארה"ב צריכה להפחית את ייבוא הנפט בשליש עד 2025"

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, מתמודד עם לחץ ציבורי עקב העלייה במחירי הדלק, ביחד עם תלונות מצד הרפובליקנים ומנהיגים עסקיים שטוענים כי המדיניות שלו מגבילה את הפיתוח של מקורות אנרגיה מקומיים. עקב כך, הנשיא האמרקיני הודיע היום (שבת) כי הממשל יפעל להגדלת תפוקת הנפט של ארה"ב.

"אין ספק שהעלייה במחירי הדלק הינה אחת מהבעיות הגדולות ביותר שלנו החודשים האחרונים היתה", אמר אובמה במהלך הנאום השבועי שלו לרדיו והאינטרנט.

הנשיא הודיע שהממשל יפעל להגברת הקידוח באלסקה ע"י הצעת עוד רשיונות קידוח באיזור. בנוסף, אובמה ציין כי הממשל יעניק תמריצים לחברות על מנת להאיץ את קצב הקידוח והארכות לחוזי הקידוח הקיימים באלסקה ובמפרץ מקסיקו.

נזכיר כי בשבוע שעבר אמר אובמה שעל ארה"ב להפחית את ייבוא הנפט בשליש עד 2025: "במקרה הזה - הכלכלה שלנו תהיה פחות פגיעה לתנודתיות הגבוהה במחירי הנפט".

אובמה הדגיש כי בכל פעם שחלה עלייה של 10 דולר לחבית נפט זה מוביל לעלייה של 25 סנט לפחות שמתגלגלת לצרכנים. התנודתיות במחיר הנפט צפויה להמשיך לטווח הרחוק מכיון שהשווקים המתפתחים כמו הודו וסין צורכים יותר נפט. "אנו נמשיך להיות קורבן לתנודתיות הרבה בשוק הנפט עד אשר נהיה רציניים לגבי מדיניות אנרגיה ארוכת טווח שתגן מפני הסיכון מהתלות הרבה בשוק הנפט".