הממשלה דחתה שוב את ההכרעה לגבי עתיד גלי צה"ל

(עדכון) - השרים נמנעו שוב מלקבע את יכולתה של גלי צה"ל לשדר פרסומות והאריכו בשנה נוספת את הוראת השעה ■ עיתונאי בתחנה ל"גלובס": "הפוליטיקאים מתנקמים בנו על סיקורם"

הממשלה נמנעה היום (א') מלקבל את החוק המאפשר לגלי צה"ל לשדר פרסומות והחליטה שוב להאריך בשנה את הוראת השעה המתירה לתחנה לשדר חסויות ותשדירי שירות.

לאחר שהתברר כי לא יהיה רוב בממשלה לחוק שיקבע את מעמדה של התחנה הצבאית, הניח שר הביטחון אהוד ברק ערר, שעל בסיסו הוחלט על הארכה נוספת של הוראת השעה - וזו אושרה.

כמו כן, הוחלט להקים ועדת שרים שתקבע את היתכנות החוק ואת גורל תחנת הרדיו הצבאית. חברי הוועדה יהיו שר התקשורת משה כחלון, שר הביטחון אהוד ברק ושרת התרבות לימור לבנת.

מדובר במכה לגלי צה"ל והישג לתחנות הרדיו האזורי ולרשות השנייה, שנלחמו בהחלטה. בסך-הכול מדובר בהכנסה של כ-30 מיליון שקל בשנה לתחנה הצבאית מחסויות ומתשדירים שאמורים לפנות לקהל משרתי הצבא בלבד.

בגלי צה"ל רואים במהלך צעד שעלול היה להביא לסגירת התחנה. "הניסיונות לסגור אותנו מעלות את השאלה האם עקרונות הדמוקרטיה הם באמת נר לרגליהם של הפוליטיקאים?", אמר בכיר בתחנה ל"גלובס".

בימים האחרונים לפני ההחלטה הופעלו על שרי הממשלה לחצים משני הכיוונים. בכירים בתחנה אף התקשרו לשרים בעצמם וניסו להשפיע על דעתם. מפקד התחנה, יצחק טוניק, נפגש עם השרים ועם ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני הישיבה הבוקר.

עיתונאים בתחנה סיפרו כי בימים האחרונים שררה "תחושה של חרב המונחת על הצוואר". לדברי כתב בכיר בתחנה, "לא קיבלתי הנחייה כלשהי להרפות באיזשהו אופן מסיקור הממשלה והעומד בראשה, אבל בהחלט יכול להיות שעיתונאים פחות בכירים, שחששו שכבר בעתיד הקרוב לא יקבלו משכורת, סיקרו - אולי אפילו באופן לא מודע - באופן רך יותר את הממשלה".

בתחנה מספרים כי בקרב הכתבים קיימת תחושה ש"הפוליטיקאים מתנקמים בהם על האופן שבו הם סוקרו לאורך השנים".

שר הביטחון ברק מסר כי "תשדירים אלה מופנים למשרתי צה"ל ולציבור רחב מאוד שמאזין לשידורי התחנה הפועלת כתחנה ארצית. ישנה חשיבות רבה להמשך שידורי גלי צה"ל, ואני עומד על קיום ההסדר שתוקפו עומד לפוג".

בישיבה אמר השר כחלון כי "אם ייפגעו התחנות האזוריות בעקבות החוק, צריך למצוא הסדר חלופי שיעזור להן להתמודד עם שינוי מצבן הכלכלי".