ארקין מכר מתחילת החודש מניות פריגו תמורת 44 מ' ד'

מתחילת השנה מימש מורי ארקין מניות תמורת 106 מיליון דולר ■ גדעון ורטהייזר, מנכ"ל סיוה, מימש בשבועיים האחרונים מניות תמורת 6.7 מיליון דולר ברוטו

יש דברים שלא משתנים, וכלום לא יעזור. שער הדולר עולה כשריבית הפד עולה, חברות האינטרנט מתנפחות מדי עשר שנים לרמות שווי חסרות היגיון כלכלי, ובעלי עניין מממשים את החזקותיהם כשהשווקים גואים.

ממעקב "גלובס" אחר תנועות בעלי עניין עולה כי מתחילת השנה מימשו בעלי עניין בחברות הישראליות הנסחרות בארה"ב מניות בשווי כולל של 314.2 מיליון דולר, וזאת לעומת 272.8 מיליון דולר "בלבד" לכל אורך השנה שעברה.

מי שתרם ועדיין תורם חלק ניכר לסך מימושים זה הוא מורי ארקין, מבעלי העניין בחברת התרופות פריגו . ארקין, שהפך לבעל המניות הפרטי הגדול בפריגו בעקבות מכירת אגיס, מכר בשבועיים האחרונים מניות נוספות של פריגו תמורת 43.5 מיליון דולר.

ארקין מכר את המניות לפי מחירים שנעו סביב 87 דולר

פריגו, המפתחת ומייצרת תרופות ללא מרשם רופא, נהנית באחרונה מחיבוק די לוהט של ציבור המשקיעים. מתחילת השנה גמעה המניה 37%, וכרגע היא נסחרת לפי מחיר של 86.6 דולר, המשקף לחברה שווי של 8.1 מיליארד דולר.

ארקין, שמכר את אגיס לפריגו לפני כשש שנים, לא נותר אדיש לדהירת המניה, ומתחילת השנה הוא מימש מניות פריגו תמורת 105.9 מיליון דולר - משהו כמו 373 מיליון שקל. מימושים אלו הופכים את ארקין לאחד האנשים הנזילים בארץ, וכן למממש הפרטי הכבד ביותר בשנה הנוכחית.

לארקין נותרו בפריגו מניות ששוות 478.2 מיליון דולר (5.9% מההון), ולא נופתע אם הוא ימשיך להמיר חלק מהן למזומן. בעלת המניות המוסדית הגדולה בפריגו היא קרן ההשקעות FMR (עם החזקה של 8.4%), ואחריה קרן בלאקרוק עם החזקה של 6.7%.

ארקין אינו היחיד שמקפיד לנצל באחרונה את הגאות בשוקי ההון

גדעון ורטהייזר, מנכ"ל סיוה, מימש בשבועיים האחרונים מניות תמורת 6.7 מיליון דולר ברוטו (4.5 מיליון דולר נטו בשקלול תשלום תוספת המימוש של האופציות שהומרו למניות).

סיוה, המספקת טכנולוגיה לעיבוד וניתוח אותות דיגיטליים, עלתה בשנה האחרונה בשיעור של 149% והמניה שינתה באחרונה קידומת והחלה להיסחר מעל 30 דולר. שווי החברה הוא 709 מיליון דולר.

ונסיים באפריקה ישראל. בשבוע שעבר ציינו כאן כי החברה, שבשליטת לב לבייב, מימשה מניות של אלון USA תמורת 2.4 מיליון דולר, ומהמעקב שלנו עולה כי מדובר היה במימוש ראשון ולא יחיד. אפריקה מימשה לפני כמה ימים מניות נוספות של חברת האנרגיה, תמורת 4.2 מיליון דולר, ובסך הכול מכרה מניות תמורת 6.6 מיליון דולר. לאפריקה נותרו בחברה 3.7%, ועוד 6.7% באופציות שניתנות למימוש החל מיולי הקרוב.