"ננקוט אמצעים משפטיים נגד גל"צ אם תמשיך לשדר פרסומות"

כך מאיימים בהתאחדות תחנות הרדיו האזוריות ■ "לא יעלה על הדעת שתחנה צבאית, הממומנת ע"י המדינה מתקציב הביטחון, תפעל בניגוד לדין ותשדר פרסומות וחסויות באופן פיראטי"

התאחדות תחנות הרדיו האזוריות מאיימת בנקיטת אמצעים משפטיים נגד תחנות הרדיו הצה"ליות אם ימשיכו לשדר פרסומות, חסויות או תשדירי שירות.

בישיבת הממשלה שנערכה אתמול (א') נמנעו השרים שוב מלקבע את יכולתה של תחנת גלי צה"ל לשדר פרסומות. השרים החליטו להאריך את הוראת השעה המתירה על כך בעוד שנה, ואישור ההחלטה הועבר לפתחה של הכנסת, שאמורה להכריע בעניין בתקופה הקרובה.

במכתב שנשלח היום (ב') למפקד גלי צה"ל, יצחק טוניק, דורש עו"ד ליאור חריש, בשם התאחדות תחנות הרדיו האזוריות, כי יורה לתחנות שתחת פיקודו "לחדול לאלתר מהכללת תשדירי פרסומות, תשדירי חסות או תשדירי שירות במסגרת שידוריהן", וזאת כל עוד "לא הוארך תוקפה של הוראת השעה על-ידי הכנסת בחקיקה כנדרש לפי דין".

עו"ד חריש כותב עוד כי למרות שב-14.5 פקעה זכותן החוקיות של גלי צה"ל וגלגלצ לכלול שידורי חסות ותשדירים במסגרת שידורי הרדיו, התאחדות תחנות הרדיו האזוריות נדהמה לגלות כי "גלי צה"ל ממשיכה לנהוג 'עסקים כרגיל'".

"ברור למרשתי", הוא מוסיף, "כי לא יעלה על הדעת שתחנה צבאית, הממומנת על-ידי המדינה מתקציב הביטחון, תפעל בניגוד לדין ושלא כחוק ותשדר פרסומות ותשדירי חסות באופן פיראטי".

לבסוף, עו"ד חריש כותב כי אם הדבר לא יטופל במהרה, לא תהיה מניעה אלא "בהבאת הנושא לבירור משפטי, על כל המשתמע מכך".

ללא ניתן היה להשיג תגובה מיצחק טוניק.