תאת טכנולוגיות: הסכם ל-5 שנים עם צבא ארה"ב

עשוי להגיע להיקף של עד כ-20 מיליון דולר ■ הזמנה ראשונה במסגרת ההסכם בערך של כ-4.3 מליון דולר כבר התקבלה

חברת תאת טכנולוגיות מקבוצת קמן, ספקית מובילה של מוצרים ושירותים לתעשיית התעופה ולשוק הביטחוני, מדווחת היום, כי חתמה על הסכם עם צבא ארה"ב בהיקף כספי שעשוי להגיע לכ-20 מיליון דולר.

במסגרת ההסכם, שנחתם לתקופה של 5 שנים, תהיה תאת אחראית לשיפוץ ושדרוג שסתומים למערכת מניעת הקרחה [הקפאה] (Anti Icing Valves) של המנועים של מסוקי האפאצ'י והבלאק-הוק שבשימוש הצבא האמריקני. הזמנה ראשונה במסגרת ההסכם בערך של כ-4.3 מליון דולר כבר התקבלה, והאספקות מתוכננות להתחיל כבר השנה.

יש לציין, כי תאת מפעילה מזה שנים רבות מרכז שירות מוסמך לשיפוץ ולשדרוג השסתומים האמורים למסוקי אפאצ'י ובלק-הוק, ובהתבסס על יכולות אלה הוסמכה תאת כמרכז שירות מורשה גם על ידי הצבא האמריקני, דבר שהוביל לזכייתה בחוזה היוקרתי. יצויין עוד, כי היחסים העסקיים בין תאת לזרועות צבא ארה"ב נמשכים כבר מזה כמספר עשורים, במסגרתם מספקת תאת טכנולוגיות לצבא האמריקאי שירותים ורכיבים מגוונים כגון: שסתומים, מחליפי חום ואביזרי תעופה שונים.

ד"ר שמואל פלדל, נשיא ומנכ"ל תאת אמר היום: "מדובר בהסכם בעל חשיבות אסטרטגית עליונה עבור קבוצת תאת, הן בשל היקפו והן בשל הפוטנציאל הגלום בו לשיתופי פעולה נוספים עם הצבא האמריקאי וצבאות אחרים בעולם. יש לציין עוד, כי זו הזכייה הראשונה בהסכם מול זרוע היבשה של צבא ארה"ב (AMCOM - Aviation and Missiles Command), מה שמבטא הרחבת היקפם של שיתופי הפעולה עם הצבא האמריקני לעומת העבר. הזכייה הינה פרי מאמץ רציף ומתמשך של החברה על כל מערכיה, והינו הוכחה נוספת למעמדה ולחוזקה של תאת בשוק התעופתי בכלל ובמגזר הביטחוני בפרט".

"אנו גאים ביחסים המקצועיים שיצרנו עם הצבא האמריקאי כמו גם חילות אוויר נוספים ברחבי העולם - זהו נדבך נוסף באסטרטגיה של תאת להמשיך ולבסס את מעמדה בשווקים בהם היא מצויה כחברה מובילה, המספקת מגוון רחב של מוצרים איכותיים עם רמת שירות גבוהה".

לאחרונה דיווחה החברה, כי חתמה על מזכר הבנות עם חברת לוקהיד מרטין (Lockheed Martin ) וחברת המילטון (Hamilton) להשתתפותה בתכנית היצור של מטוס הקרב העתידי של צבא ארה"ב, ה-F-35. החברה חתמה על הסכם כספק אסטרטגי של מערכות לקירור רכיבים אלקטרוניים במטוס הקרב. בחודש אפריל הודיעה תאת טכנולוגיות על מינויו של רימון בן שאול ליו"ר החברה, לצד המנכ"ל, ד"ר שמואל פלדל.