פישר הקים ועדות מינוי למחליפים לקרנית פלוג ובארי טאף

נגיד בנק ישראל פישר מחפש מחליפים לתפקיד מנהל חטיבת המחקר ומנהל חטיבת השווקים בבנק ישראל ■ המועמדים המובילים: מישל סטרבצ'ינסקי, עירית מנדלסון ואנדרו אביר

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, הודיע היום (ב') על הקמת ועדת מינויים לתפקיד מנהל/ת חטיבת המחקר בבנק ישראל, במקומה של ד"ר קרנית פלוג, שנבחרה כמשנה לנגיד, וכן על ועדת מינויים לתפקיד מנהל/ת חטיבת השווקים בבנק ישראל, במקומו של בארי טאף, אשר מונה ליועץ בכיר לנגיד לענייני מדיניות מוניטארית ולחבר בוועדה המוניטארית.

על אף שטרם מונה מחליפו של פלוג, ד''ר מישל סטרבצ'ינסקי, סגנה של פלוג, צפוי להחליפה. בגזרה של טף, אשר יעזוב את הנהלת חטיבתו, הדברים הרבה פחות ברורים. המועמדים הראשוניים הינם שני סגניו של טף, עירית מנדלסון ואנדרו אביר, אך בבנק מעריכים כי לא מעט בכירים בבנק יגישו למכרז הפנימי.

בראש ועדת המינויים לתפקיד מנהל/ת חטיבת המחקר יעמוד המשנה לנגיד, פרופ' צבי אקשטיין וחברים נוספים בה יהיו דוד זקן, המפקח על הבנקים, ופרופ' מנואל טרכטנברג, ראש הועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה. בראש ועדת המינויים לתפקיד מנהל/ת חטיבת השווקים יעמוד המשנה לנגיד, פרופ' צבי אקשטיין וחברים נוספים בה יהיו ד"ר עקיבא אופנבכר, גב' אסתר דומיניסיני, מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי.

מבנק ישראל נמסר כי הסמכות למינוי מנהלי חטיבות נתונה בידי הנגיד שכן מדובר בתפקידים רגישים הדורשים מידה מיוחדת של אמון ותאום עם הנגיד. הנגיד יאתר מועמדים לתפקידים הנדרשים, הן מקרב עובדי הבנק והן חיצוניים, ויעביר את אלה הכשירים בעיניו לחוות דעתה של ועדת המינויים.