מכבי חיפה אלופת המדינה בכדורגל לעונת 2010/11

הירוקים זכו באליפות ה-12 בהיסטוריה של המועדון, מחזור אחד לפני הסיום; ישתתפו בעונה הבאה במוקדמות ליגת האלופות וינסו להעפיל בפעם השלישית לשלב הבתים של המפעל

מכבי חיפה הבטיחה היום (ב') רשמית את זכייתה באליפות המדינה בכדורגל לעונת 2010/11. הירוקים גברו 0-2 על עירוני קרית שמונה במשחק שנערך לעיני אצטדיון מלא בקרית אליעזר (צמד של ליאור רפאלוב). ערב מחזור הסיום של ליגת העל בשבת, יצרה חיפה בפסגת הטבלה פער של שש נקודות שהבטיח למעשה את האליפות.

חיפה השיבה לעצמה היום את התואר, אחרי הפסקה של עונה אחת בלבד. זוהי האליפות ה-12 בתולדות המועדון, והשמינית מאז רכש ב-1992 יעקב שחר את השליטה על הקבוצה.

הזכייה באליפות הבטיחה לירוקים את ההשתתפות במוקדמות ליגת האלופות בעונה הבאה. חיפה היא הקבוצה הישראלית היחידה שהצליחה להעפיל פעמיים לשלב הבתים של המפעל - בפעם הראשונה ב-2002/03, ובפעם השנייה בעונה הקודמת. בעונה הבאה, כאמור, תנסה חיפה להגיע למפעל היוקרתי בפעם השלישית.

אלישע לוי, מאמן הקבוצה, זוכה בפעם השנייה באליפות בליגת העל, מתוך שלוש עונות שלו במכבי חיפה בסך הכל. לוי יוכל לחגוג דאבל ראשון בקריירת האימון שלו, במידה וקבוצתו תנצח גם בגמר הגביע, שיתקיים ב-25 במאי באצטדיון ר"ג, שם תפגוש האלופה הטרייה את האלופה היוצאת, הפועל ת"א.