חסר לה מזומנים? גוגל צפויה לגייס 3 מיליארד דולר באג"ח

ענקית האינטרנט תנפיק אג"ח ל-3 שנים, 5 שנים ו-10 שנים - לצורך החזר חובות בטווח המיידי ■ מנהל השקעות: "האג"חים ייחטפו כמו לחמניות חמות"

ענקית האינטרנט גוגל עומדת להנפיק אג"ח לטווח קצר במטרה לגייס 3 מיליארד דולר, זאת לאחר שהמניה נפלה ב-9% מאז תחילת 2011. כך פורסם היום (ב') בסוכנות הידיעות בלומברג. מטרת הגיוס לפי הדיווח החזר חובות בטווח המיידי.

"המשקיעים לא יקשיבו לאנליסטים אלא יסתכלו על המאזן של החברה ועל המזומנים ויגיעו למסכנה שזה מגוחך וירכשו את האג"ח - ובגדול", אמר לון אריקסון, מנהל כספים מחברת Thornburg Investment Management. "האג"חים יעלמו במהירות, כמו לחמניות חמות".

אדם המקורב לנושא שסירב להזדהות אמר כי חברת החיפוש באינטרנט הגדולה בעולם תנסה לגייס את הכסף דרך הנפקת אג"ח ל-3 שנים, 5 שנים ו-10 שנים.

לגוגל מוזמנים וביטחונות בשווי 35 מיליארד דולר. מנכ"ל החברה החדש לארי פייג', שנכנס לתפקיד בחודש שעבר, מנסה לקצץ בהוצאות כדי להרחיב ולפתח את הפרסום בסלולר ובווידאו, בעוד הממשל האמריקני והרשויות באירופה בודקים את מהלכי החברה.

נציין כי גוגל הניחה בצד 500 מיליון דולר במטרה להגיע לפשרה במידת הצורך עם הרגולטורים האמריקנים, סכום שפגע בדוחות הרבעון הראשון של 2011 של החברה. הרווח הנקי ברבעון המדובר הגיע ל-1.8 מיליארד דולר, או 5.51 דולר למניה.

סיטיגרופ, גולדמן זאקס, JP מורגן וצ'ייס ינהלו את מכירת האג"ח של גוגל שזכו לדירוג Aa2 ממודיס ולדירוג של -AA מסוכנות הדירוג S&P.