שרי האיחוד האירופי תומכים: דרג'י יהיה נשיא ה-ECB הבא

מריו דרג'י יכנס לתפקיד בנובמבר ויחליף את ז'אן קלוד טרישה ■ "דרגני הוכיח לאורך כל הקריירה שלו כי הוא מאמין בערכים שחשובים לגוש האירו"

בעוד המתח באירופה מורגש לאור חוסר הוודאות הכלכלית ומעצרו של דומיניק שטראוס-קאהן, ראש קרן המטבע הבינלאומית (IMF) שמוחזק במעצר בארה"ב בחשד לתקיפה מינית, שרי האוצר של האיחוד האירופי שומרים על אחדות ותומכים במינויו של מריו דרג'י לראש הבנק האירופי המרכזי (ECB). דרג'י יחליף בתפקידו את ז'אן קלוד טרישה בתחילת נובמבר.

שרים מ-17 המדינות של גוש האירו תמכו במינוי של דרג'י (63). "דרג'י הוכיח לאורך כל הקריירה שלו כי הוא מאמין בערכים שחשובים לגוש האירו", אמר ג'ין קלוד ג'נקר שעומד בראש שרי האוצר האירופיים אמש (ב') בבריסל.

בתפקידו הקודם שימש דרג'י כנגיד הבנק המרכזי של איטליה. "דרג'י הוא אדם שיש בו את הכל התכונות שצריך כדי להיות ראוי להחליף את טרישה שהיה נשיא נשיא בנק מכובד", הוסיף ג'נקר.

גם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, התייחסה בשבוע שעבר למינויו הצפוי של דרג'י ואמרה כי זה המהלך הנכון בגלל שהוא "מסכים עם הרעיונות שלנו לכלכלה יציבה".

דרג'י, שכאמור ייכנס לתפקידו בנובמבר, יאלץ להתמודד עם משבר החוב של גוש האירו ומדינות נוספות שייתכן כי יזדקקו לסיוע פיסקאלי. נזכיר כי אתמול פורסם כי שרי האוצר האירופיים אישרו סיוע לפורטוגל בסך 110.8 מיליארד דולר (78 מיליארד אירו). בנוסף, חששות גוברים כי יוון תזדקק לסיוע כללי נוסף.