גלר, יהושע ושלמור יתמודדו על תקציב הפרסום של מירס

מירס שייכת לקבוצת התקשורת של פטריק דרהי, במסגרתה מטפל באומן-בר-ריבנאי בתקציב הפרסום של הוט ■ המשרד שייבחר במכרז על תקציב מירס יצטרף לבאומן

‎‎משרדי הפרסום גלר-נסיס, יהושע ‏TBWA‏ ושלמור-אבנון-עמיחי מקבלים הזדמנות נוספת לקבל לטיפולם נתח מתקציב פרסום של קבוצת תקשורת: ל"גלובס" נודע כי 3 המשרדים הוזמנו לקחת חלק במכרז על תקציב הפרסום של קבוצת מירס-הוט - שבה צפוי להיבחר משרד אחד שיצטרף למערך הפרסום של הקבוצה. בתקציב הפרסום של הוט מטפל כיון משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי.

‏כפי שנחשף ב"גלובס", בשבועות האחרונים קיימה הנהלת מירס סבב פגישות עם משרדי פרסום שונים, במטרה לגבש את האופן שבו היא רואה את מערך הפרסום שלה מורכב בעתיד - בעיקר על רקע הכוונה לבנות מותג סלולר חדש.

בין המשרדים שעמם נערכו פגישות נמנים פוגל-אוגילבי, שמעוני-פינקלשטיין, ענבר-מרחב-שקד, שטרית מדיה גרופ וארד תקשורת, כמו גם שלמור-אבנון-עמיחי ובאומן-בר-ריבנאי. עם כולם נערכו פגישות שיחה בלבד ללא מצגות כלשהן.

בקבוצה התלבטו אם ללכת לכיוון של משרד קטן שיטפל במותג מירס, שצפוי להישאר מותג עסקי, ולבחור לצדו עוד משרד גדול שיטפל במותג הסלולר החדש, בנוסף לבאומן שיישאר עם תקציב הוט.

אופציה נוספת שנבחנה הייתה ריכוז הסלולר והמותג הוט בבאומן - אך זאת נראתה אפשרות קלושה מאוד, והאופציה האחרונה שעמדה על השולחן היא בחירת משרד אחד גדול נוסף שיחלוק בתקציבי הקבוצה עם באומן.

במירס לא מיהרו להחליט והמתינו שהפאזל שהלך והתהווה בתחום תקציבי התקשורת יושלם, על מנת שתעמוד בפניהם האפשרות לבחור מבין כל השחקנים הפנויים.

כזכור, רק לאחרונה הסתיים המכרז על תקציב הפרסום של פרטנר והותיר למעשה שני שחקנים יחסית גדולים פנויים: יהושע ‏TBWA‏ וגלר-נסיס, שבתחילת השבוע התבשר כי לא רק שלא זכה במכרז פרטנר - אלא שהוא גם מאבד את הטיפול בתקציב 012 סמייל לטובת גליקמן-נטלר-סמסונוב, שטיפל עד לאחרונה במירס, וכוונתו להתמודד על תקציב פרטנר החלה את סבב החיפוש מלכתחילה.

‏גיא ידלין, סמנכ"ל השיווק של מירס, אישר את הידיעה ואמר: "החלטנו לעשות עוד מהלך שיבחן לעומק את 3 המשרדים. באומן עדיין בתמונה, הם עובדים עם הוט. אנחנו מסתכלים על כל הרוחב של התקציב, ובטוח יצטרף משרד נוסך לקבוצה, אך לא ברור מה יהיה אופן החלוקה ביניהם. אנחנו רוצים להשאיר לנו את הגמישות של שני משרדים מובילים ובחירת דרך העבודה עימם".

‏בשוק חולקים לידלין שבחים על כך שלא טרטר עד עתה את המשרדים עימם נפגש להליכי מכרז שנתפסו כמיותרים עד שלב זה והסתפק בפגישות היכרות. שלא לייחוס מעריכים גורמים בענף כי המשרד שלו נקודת הפתיחה הטובה ביותר במכרז הוא גלר-נסיס.

כזכור, סטלה הנדלר שהתמנתה באחרונה ליו"ר קבוצת ‏HOT‏ ונחשבת למנהלת חזקה ודעתנית, עבדה עם גלר-נסיס בתפקידה הקודם כמנכ"ל 012 סמייל.

מי שעוד נמנה בתקופת כהונתה על מערך הפרסום של החברה הוא שלמור-אבנון-עמיחי, שנאלץ לוותר על חלקו בעקבות דרישה של פרטנר שנכנסה לתחומים חופפים לאלה של 012 סמייל.

נראה כי בשלמור נשארו בקשרים טובים עם הנדלר, והחברה המשיכה לקנות את המדיה שלה באמצעות חברת המדיה יונייטד המשתפת פעולה עם שלמור. יש להניח כי לזכותו של שלמור ישחק גם הניסיון הרב שיש לו בתחום הסלולר לאחר שנים ארוכות של טיפול בפרטנר.