חדש באתר: פורום דיני משפחה - הכול על מזונות, הסכמי ממון ועוד

הפורום - בניהול עו"ד ליהיא כהן-דמבינסקי, מומחית לדיני משפחה וכותבת הטורים ב"גלובס"

שלום רב לגולשי אתר "גלובס", שמי ליהיא עו"ד ליהיא כהן-דמבינסקי, ואני אנהל כאן, החל מהיום (ד'), פורום בענייני דיני משפחה.

תחום דיני המשפחה הוא תחום הנוגע לכל אדם בתחנות שונות של חייו, מנישואים וגירושים, דרך אפוטרופסות, חינוך ומשמורת ילדים, ועד צוואות וירושות. לאור מעמדם המורכב של דיני המשפחה בישראל, היעדר הפרדה בין הדת וחוקי המדינה בתחום זה והנושא הטעון של מירוץ הסמכויות בין ערכאות המשפט, דווקא בתחום זה ידע הוא כוח.

בפורום זה אנסה לענות על שאלותיכם מתחום דיני המשפחה, למשל: כיצד קובעים את גובה המזונות, היכן כדאי לנהל הליכים, האם כדאי לערוך הסכם ממון לפני הנישואים, מהו הליך גישור ועוד.

אני מאחלת לכולנו פורום פורה ומהנה. לידיעתכם, תשובות שיתקבלו אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי פרטני.

חובה לזכור: ייעוץ מקצועי נכון תלוי בעובדותיו המדויקות של כל מקרה ומקרה. קבוצות הדיון אינן מהוות תחליף לייעוץ כזה. ידיעות אינטרנט אינה אחראית למהימנותן, שלמותן או דיוקן של התשובות או המידע שיתפרסמו באתר.

כל מידע ותשובה מסוג זה טעונים אימות וחוות-דעת על-ידי בעל מקצוע מתאים. אם החלטת לפעול על בסיס מידע שנתקבל בקבוצות הדיון, חלה עליך האחריות המלאה והבלעדית לפעולתך ותוצאותיה.

על מנהלת הפורום: משרד עורכי הדין ליהיא כהן-דמבינסקי נוסד בשנת 1998 וממוקם בתל-אביב. מאז הקמתו פועל המשרד כמשרד בוטיק המתמחה בתחום דיני המשפחה.

עו"ד ליהיא כהן דמבינסקי היא בעלת ידע רחב ונסיון מקצועי רב בתחום דיני המשפחה וכן בעלת הכשרה כמגשרת, בעלת תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת תל-אביב, תואר ראשון במדעי החברה מאוניברסיטת תל-אביב ותואר שני במדעי הניהול מאוניברסיטת תל-אביב.

שאלות ותשובות לדוגמה:

  1. האם עלי לחלוק את פיצויי הפיטורים שאקבל ממקום עבודתי עם אשתי ממנה אני פרוד מזה שנתיים?

תשובה: כן, על-פי הלכת בית המשפט העליון יהיה עליך לחלוק עימה את סכום הפיצויים שנצבר מאז תאריך הנישואיןף ועד המועד שיקבע על-ידי בית המשפט כ"מועד הקרע". ייתכן כי מועד זה יהיה מועד הפירוד בינכם בפועל.

2. נישאתי בשנית, ונולדו לי תאומים. סכום המזונות בהם אני מחויב עבור בני מנישואיי הראשונים מכביד עליי כעת כלכלית. האם אני יכול לבקש את הפחתת המזונות?

תשובה: תלוי בנסיבות הספיציפיות. כעיקרון, הלכת בית המשפט קובעת כי הולדת ילדים נוספים אינה מקנה באופן אוטומטי את הזכות להפחית את המזונות, אולם זהו רק אחד השיקולים שילקחו בחשבון. יתר הפרמטרים שייבדקו הם האם היתה עלייה בהכנסותיך מאז נפסקו המזונות, מהו היקף רכושך ועוד.

אתם מוזמנים להציג לי שאלות נוספות ולהתעדכן בתשובות הניתנות.